annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A9 4k via de Humax of rechtstreeks

profile.country.NL.title
Dr.Bedlo
Ontdekker

A9 4k via de Humax of rechtstreeks

Geachte Luiden.

 

Ik zit al jaren met waarschijnlijk een denk fout, en ondanks dat ik er verschillende informaties heb ingewonnen , is het antwoord niet zo eenvoudig en komt men met tegenstrijdige antwoorden. Het gaat om het volgende:

 

Ik bezit een Humax PVR ( ) en die bevalt mij al jaren prima. Ik heb een antenne kabel (Hirschmann) lopen vanaf het kastje in de muur, naar de antenne ingang van de humax lopen. En vanaf de Humax heb ik die doorgelust naar de antenne ingang van mijn mijn TV. (Sony KD A 9 led 4K) Maar aangezien de Humax alleen maar tot 1081i doorgeeft, krijg ik natuurlijk nooit geen hogere resolutie te zien. Nu zegt men wel dat de tv het lagere resolutie signaal upscaled , en dat zal ook wel maar super vind ik dit niet. Maar als ik nu vanaf het kastje uit de muur een antenne kabel trek , rechtstreeks naar de antenne ingang van de TV? Hoe is het dan met de resoluties gesteld, omdat je dan de Humax links laat liggen.Ik bedoel: de een zegt”het maakt niks uit , want het signaal van de Humax (dus 1081i) wordt in de tv omgezet. De ander zegt “”nee je moet de kabel rechtstreeks vanaf de muur naar de tv sturen , dan pas krijg je meer dan 1080i”. 

Met andere woorden “Hellup”.

so 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sony 4K-schermen zijn uitgerust met 4K X-Reality PRO (uniek voor Sony) voor beeldverwerking en schalen.

De A9 schaalt alles automatisch op naar 4K en biedt geen manier om de opschaling uit te schakelen.

 

Staat in Beeldregeling de Beeldmodus op volledig en het Beeldbereik op Hoge resolutie op de HD kanalen en =1 op de SD kanalen?

 

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het doorlussen van het coax signaal op de Humax m.b.t de signaalsterkte.

Gebruik om zowel de A9 als de Humax te voorzien van een coaxsignaal een goede splitter of splitter/versterker.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De TS heeft de vraag ook op Ziggoforum gesteld en heeft daar verschillende oplossingen gekregen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dr.Bedlo
Ontdekker

Je bedoelt vanaf het aop, met een splitter de ene kabel naar de tv, en de andere naar de humax. Volgens het ziggo forum heeft dat geen enkel nut.

profile.country.NL.title
Dr.Bedlo
Ontdekker

Ja mag dat niet dan?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Natuurlijk mag dat wel, het is een verwijzing voor ander leden van de Sony Community die zich de vraag eventueel ook stelden.

 

Alleen jammer dat je op het antwoord wat je hier kreeg geen reactie geeft.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dr.Bedlo
Ontdekker

Welk antwoord bedoel je? Als je een antwoord zoekt of de beeldregeling optimaal staat ,ja dat is het geval,. Maar heb het idee dat het beeld fletser is geworden, sinds mei van dit jaar toen ik de tv kocht. Suggestie en/of gewenning ?.misschien.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik las dat je een CI+ module hebt, stop die in je TV met het kaartje en dan coaxkabel rechtstreeks naar de TV dan heb je prima beeld.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Dr.Bedlo
Ontdekker

Ja, maar dan mis je weer de opnamemogelijkheid van de Humax, tenzij een splitter vanaf het A0P gebruikt.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja als je een goede splitter gebruikt kan dat.

Maar wat moet je nog opnemen? Je kan toch bijna alles terug kijken.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________