annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Werkt de IR afstandbediening als je achter de camara staat ??

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
aschwinn
Bezoeker

Werkt de IR afstandbediening als je achter de camara staat ??

Sinds januari heb ik een a390. Alles van mijn oude minolta werkt hier op. Ik ben erg te vreden over de camera. Ik wil echter ook een afstandsbediening hebben.

Echter zit de IR ontvanger aan de voorkant van de camera en niet aan de achterkant. Mijn vraag is nu of de afstandsbediening ook werkt als je achter de camera staat als deze op een statief staat?

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Aschwinn

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

in theorie kan dit niet werken. Een IR afstandsbediening werkt enkel met rechtstreeks zicht (of via weerkaatsing) Je kan dit het beste vergelijken met de afstandsbediening van je TV of DVD-speler. Dit gaat ook niet van de achterkant van het toestel.

Een oplossing kan mischien de draadafstandsbediening van Sony zijn. die werkt natuurlijk van alle hoeken, maar dan zit je ook weer met de beperking van de kabellengte.

Greetz, Peter

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

in theorie kan dit niet werken. Een IR afstandsbediening werkt enkel met rechtstreeks zicht (of via weerkaatsing) Je kan dit het beste vergelijken met de afstandsbediening van je TV of DVD-speler. Dit gaat ook niet van de achterkant van het toestel.

Een oplossing kan mischien de draadafstandsbediening van Sony zijn. die werkt natuurlijk van alle hoeken, maar dan zit je ook weer met de beperking van de kabellengte.

Greetz, Peter

profile.country.nl_NL.title
aschwinn
Bezoeker

Een draad ontspanner zou inderdaad het beste zijn, Deze heb ik ook nog liggen van mijn oude minolta. Helaas werkt deze niet op de a390.

Aschwinn