Deel jouw ervaring!
Na mijn A6300 geregistreerd te hebben, trof ik onderstaande tekst aan:
"Productbeschrijving niet beschikbaar in het land en/of de taal die u hebt geselecteerd".
Ik vond dit uitermate vreemd. Nam contact op met Konijnenberg, waar ik 't toestel gekocht had.
Die zei hier niets aan te kunnen doen, en verwees me door naar Sony.
Hier de copie van mijn mail aan Sony. Incl. bijlage. (Registratie gekochte producten)
Daar kreeg ik van Sony, 't volgende bericht op terug.....
Ondanks dat er een bijlage was toegevoegd met de registratie, volgt een vraag of ik de zaak
al geregistreerd had. (Slordig)
1e. Natuurlijk, hoe had ik anders die tekst kunnen lezen.
2e. Er zat een bijlage bij, waar dat op staat.
Zorgvuldig van Sony?? Niet echt.
Bovendien ben ik er nog niet zo zeer van overtuigd, dat hun antwoord klopt.
Zou derhalve graag van diegenen weten, die ook een A6300 hebben, en geregistreerd,
of zij ook dezelfde tekst bij hun registratie hebben.
o.a. @Pieterlj en @Turbopadje heeft, er een.
Hieronder mijn antwoord aan Sony.
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst. En naar de afwikkeling.
Bij mijn A6300 zie ik idd de zelfde melding...
UPDATE:
Reactie van Sony. En mijn antwoord daarop.
Tevens een reactie van @Turbopadje. Met exact dezelfde omschrijving.
UPDATE:
We bevinden ons in goed gezelschap.
Ook in Duitsland identiek.
Sorry, maar ik vind het nogal knullig. Toestel is intussen al enige maanden op de markt.
Had een toevoeging in de sfeer:
"Camera moet nog verder getest worden, maar dit heeft geen enkele invloed op uw registratie".
"Zal zo spoedig mogelijk worden aangepast".
o.i.d., wel handig gevonden.
De kretologie die nu wordt gebruikt, wekt naar mijn idee de indruk: "dat er iets niet klopt".
"Je hebt een taal gekozen die niet bij 't toestel past. Wat houdt dat in?
Dat riekt naar mijn idee naar: "Grijze Import", een Gestolen toestel" of een "Toestel uit de voorserie".
Gelukkig is er niets aan de hand.
Ik had in eerste instantie hetzelfde probleem maar op een gegegeven moment werkte het.
Niks aan de hand jongens. De tekst die erbij hoort wordt niet correct gekoppeld.
Ik ga het aanpassen
Sony Nederland geeft een andere uitleg.
Toestel is nog te jong. Niet volledig getest.
Wat ik overigens 3 maand na uitkomen van 't het ding, een redelijke slappe smoes vind!
Meestal toets je vooraf.
Als dat gebeurt is, volgt aanpassing.
Ook in Duitsland volgt een soortgelijke tekst.
Wat ik eerder al schreef, is dat een toevoeging, die enigszins geruststellend is, verstandig zou zijn.
Deze tekst suggereert mij, dat ik te maken heb met een grijze import, gestolen exemplaar o.i.d.
Nee dat is het echt niet.
Onze klantenservice staat niet altijd heel nauw betrokken bij alle zaken. Vrij complex bedrijf helaas.
Op MySony importeert elk geregistreerd product de tekst van de productpagina. Dit wordt momenteel niet goed gekoppeld.
Je hebt geen grijze import of een gestolen product. Grijze import kan hier eigenlijk niet, omdat het een Europees model is. Anders zou het een Amerikaans of Aziatisch model moeten zijn en dat betwijfel ik sterk