annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Van A7ii naar A7Rii terwijl er nieuwere modellen zijn...

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Van A7ii naar A7Rii terwijl er nieuwere modellen zijn...

Zoals her en der in andere topics al aangestipt, ik ben sinds een week of 5 de trotse bezitter van een Sony A7Rii.

Hieronder even in het kort hoe dit zo gekomen is. (o.a. op vraag van @Tjardi)

 

In april j.l. een weekendje familie pret op Ameland en natuurlijk op zo'n reisje de foto uitrusting mee! Die bestond qua camera uit de A7ii met wat lenzen en andere spulletjes die in je cameratas zitten. So far so good, de A7 was nl. een maandje of 2 daarvoor onder garantie voorzien van een nieuw LCD schermpje. (zie relaas daarvoor in topic https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/loslaten-van-lcd-schermlaag-a7ii/m-p/2412810#M4502 )

Ik ben overigens daarbij prima geholpen door Sony Service en via Sony vertegenwoordigers in deze community.

 

Het vervolg wil dat op zondag bij het verlaten van het eiland, en dus het embarkeren van de ferry het opstappen op de fiets misging. Plat op het dek was het gevolg, en daarbij brak de A7ii (die gebruiksklaar om mijn schouder hing) een deel van de val....

Het hele LCD gebeuren (de hinge en brackets voor de fijnproevers) hing er troosteloos bij. De camera (en zeiss 21 mm lens) nog wel even getest en thuis bij nakijken van de opnames bleek dat er buiten genoemde schade er niets mis mee was.

Tsja, en toen... Eerst maar eens de reisverzekering gebeld..en ja hoor, met prijsopgave van een erkende dealer kon de schade als verzekerd worden beschouwd. :upside_down:

Dus de camera naar een erkende dealer gebracht en op laten sturen naar Tech Repair (Sony Service).

Het heeft enkele weken geduurd voordat er een prijsopgave kwam...dit soort opdrachten komt kennelijk achteraan in de rij..maar niet getreurd, de opgave naar de verzekering (via tussenpersoon) en redelijk vlot kreeg ik toestemming de camera te laten repareren. Echter, ook dit kon een 6! weken duren. Ondertussen waren de zomervakantieplannen al zover dat we de maand Juni zouden gebruiken om met het bussie (hotel VW California) naar NW Spanje (o.a. Galicie) af te reizen. Dit zou dan zonder camera moeten plaatsvinden. Nou ja, dat gaan we niet doen natuurlijk!

 

Omdat ik sinds Pro-Am 2018 al een verlekkerend oog op de A7iii had laten vallen kwam het snode plan op om die aan te schaffen en vervolgens de A7ii na reparatie te "verpatsen". (zie o.a topic https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/ilce-a7m3/m-p/2432283#M4614) Waar ik echter niet op gerekend had was/is de immense belangstelling voor dat model! Overal sold-out of nog niet leverbaar! (paar maanden terug dus he)

 

In een ander topic https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/a7rii-of-a7riii-of-ook-wel-a7rmk2-of-a7rmk3/m-p/2425... had ik al eens een steentje in de vijver gegooid over de Rii.

En de gedachte om dan een A7Rii te kopen werd steeds sterker, 42 MP en nog steeds de Play Mem apps (zoals touchless shutter, vanavond nog gebruikt bij de rode maan) tot je beschikking. Nu wil het geval dat ik via via hoorde dat er een piepjonge A7Rii te koop stond, voor veeeel minder dan nieuwprijs. (de helft om correct te zijn, in mei 2018). De shuttercount beliep nog geen 400 en de camera was ongeveer 8 mnd oud. (van theater regisseur die zich wat vergist had in de mogelijkheden en de A7Rii derhalve niet meer gebruikte)

Dus op zondag(?) de motorfiets gepakt (want naar A'dam en heel mooi weer!) en centjes mee. De camera bekeken, glaasje water (was toen ook al erg warm, maar niet zoals nu 28-07-18 waar niemand kan slapen van de hitte), en camera met meegebrachte 55/1.8 getest. Prima in orde! Tsja, toen was het besluit snel genomen.

 

Dus heb ik nu een A7Rii tot volle tevredenheid, want ik heb de camera in verschillende omstandigheden goed kunnen testen in de vakantie periode in NW Spanje (Baskenland, Cantabrie, Gallicia) waar het goed toeven is! Boodschappen goedkoop, uit eten nog goedkoper en de doedelzak wordt er gespeeld (2 pijpen ipv drie) vanwege de historische aanwezigheid van de Kelten (o.a. huidig Schotland, luister maar eens naar muziek van Loreena McKennit die Canadese is :grin:) en het onovertroffen Picos de Europa natuurpark. Tel daarbij op de zeer vriendelijke (maar ook trotse en dus voor mij herkenbare) volksaard en je bent verkocht :wink:

 

Dus nu staat de A7ii te koop (met 3mnd garantie) en die opbrengst wil ik gebruiken voor de aanschaf van een 12-24F4 (het moet wel een hobby blijven natuurlijk :grin::innocent::cool:)

 

mijn foto's op; 500px en
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Overigens is die A7ii binnen 24 uur verkocht na reparatie...ze stonden ervoor "in de rij" zogezegd.

 

grt

Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gefeliciteerd met je aankoop.

 

De 12-24 persoonlijk niet aangeschaft. Dit kwam mede door ontbreken van het kunnen gebruiken van filters (opschroef filters). Er zijn wel aantal fabrikanten die filterhouders voor dergelijke objectieven ontwikkeld hebben (Bijvoorbeeld NiSi). 150mm filters. Zelf heb ik de Lee 100mm set en Lee Seven5. Dat betekende een derde filter set 😉

 

De 12-24 tijdje mogen testen. En merkte al snel dat ik de mm onder de 16 niet veel gebruikte. Uiteindelijk besloten om bij de 16-35 te blijven. Later wel vervangen voor de GM versie toen deze beschikbaar was.  

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Sigiphoto

 

Zeer duidelijk verhaal. En ik ben er van overtuigd dat je aan de 7R mk2 een zeer goede camera hebt.

En zoals je schreef ..... Voor een hele nette prijs.

 

Als de 7 mk3 volop leverbaar was geweest, was je keuze ongetwijfeld moeilijker geweest.

 

Succes er mee.

profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Top! Ook de a7rii is een absolute topper waar je veel plezier aan gaat beleven.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Overigens is die A7ii binnen 24 uur verkocht na reparatie...ze stonden ervoor "in de rij" zogezegd.

 

grt

Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De 7R (1 , 2 of 3) is een heel andere camera dan een 7 (1, 2 of 3 ) Door het ontbreken van de low-pass filter heb je echt andere beelden en als je van veel detail houdt of inderdaad graag landschappen etc fotografeert is een 7RII echt een upgrade vanaf de 7II. 

Weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben!

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Wie over een paar maanden een mooie A7Rii over heeft voor weinig en met een mooi lage klikkerstand.....😉 Die moet mij even opzoeken

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek