annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

triggers voor mijn Sony A77

OPGELOST
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

triggers voor mijn Sony A77

Beste

Ik zou graag een opstelling maken met verschillende flitsers. Ik heb gezien dat bij andere merken ze dat kunnen sturen van uit hun camera (kanalen,groepen en de ene flits op TTL en de andere op een andere lichtsterkter),wat ik niet kan met mijn camera.

nu hebben ze me gezegd dat ik met een trigger dat ook zou kunnen bekomen ,wat raden jullie mijn aan.

Heb al naar verschillende trigger voor sony gekeken,maar ik geraak er niet uit.

PixelsTTLradio trigger Set voor Sony.

Elinchrom SkyportUniversal Speet set

PhottixOdin SKV 89047(maar moeilijk nog te verkrijgen)

MVG

Vlaminck Nadine

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Nadine,

 

Dat kan bij Sony even goed:

-Ofwel heb je b.v. meerdere flitsers: dan zet je 1 van die flitsers op je camera (minstens F43M) en daarmee stuur je de andere flitsen aan. Je kan "ratio flash" gebruiken: dwz dat je de ene flits hard of zachter laat flitsen dan de andere flits. Je andere flitsen die je aanstuurt moeten een F43M, F58AM of F60M zijn (strikt gesproken ook de F56AM maar die zou ik nu niet meer kopen).

 

Op deze manier heb je een kostelijk verhaal maar triggers zijn ook niet goedkoop:

Zoals je aangeeft is Phottix Odin een heel gekende en betrouwbare triggerset, deze persoon gebruikt ze met groot plezier en veel succes. 

http://www.frankdoorhof.com/site/2013/01/review-phottix-odin-for-sony/

 

Ik heb ze al op website's gezien, dus ik denk dat levering geen probleem moet zijn.

 

Frank Doorhof is een Nederlander dus je kan hem ook altijd specifieke vragen in het Nederlands stellen.

 

Ter zijde:

Als je "goedkope" flitsen koopt (zoals bv Yongnuo), dan kan je ook kijken naar triggers ZONDER TTL functionaliteit en de lichtsterkte op handmatige wijze instellen (dus geen lichtmeting via TTL). 

 

 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Nadine,

 

Dat kan bij Sony even goed:

-Ofwel heb je b.v. meerdere flitsers: dan zet je 1 van die flitsers op je camera (minstens F43M) en daarmee stuur je de andere flitsen aan. Je kan "ratio flash" gebruiken: dwz dat je de ene flits hard of zachter laat flitsen dan de andere flits. Je andere flitsen die je aanstuurt moeten een F43M, F58AM of F60M zijn (strikt gesproken ook de F56AM maar die zou ik nu niet meer kopen).

 

Op deze manier heb je een kostelijk verhaal maar triggers zijn ook niet goedkoop:

Zoals je aangeeft is Phottix Odin een heel gekende en betrouwbare triggerset, deze persoon gebruikt ze met groot plezier en veel succes. 

http://www.frankdoorhof.com/site/2013/01/review-phottix-odin-for-sony/

 

Ik heb ze al op website's gezien, dus ik denk dat levering geen probleem moet zijn.

 

Frank Doorhof is een Nederlander dus je kan hem ook altijd specifieke vragen in het Nederlands stellen.

 

Ter zijde:

Als je "goedkope" flitsen koopt (zoals bv Yongnuo), dan kan je ook kijken naar triggers ZONDER TTL functionaliteit en de lichtsterkte op handmatige wijze instellen (dus geen lichtmeting via TTL). 

 

 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Beste

bedankt voor de informatie ,ik ga dat zeker proberen.

MVG

Vlaminck Nadine
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Interessante vraag omdat ik ook op zoek ben.

Had het in een ander topic er reeds over en ben nu in het bezit van één flash : HVL-F43M.

Ging deze draadloos aansturen via een HVL-F20M. (nog niet in bezit)

 

Toch zou ik triggers of kabel prefereren.

Heb even gezocht en kwam deze tegen:

- draadloos: http://www.kamera-express.be/product/12177773/pixel-ttl-radio-trigger-set-king-voor-sony/

- kabel: http://www.kamera-express.be/product/12176779/pixel-ttl-kabel-fc-313-m-3-6m-voor-sony-/

 

beiden TTL maar werken ze ook op de A7 II (multi interface) ?

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Met de ADP-MAA hotshoe adapter gaat het wel werken (zo blijkt toch na een google search).

 

Het jammere is dat alle TTL triggers voor Sony nog voor de oude hotshoe zijn en niet de nieuwe. Tenzij iemand eentje vindt met de nieuwe schoen?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Ik heb de ADP-MAA hotshoe adapter en de Pixel TTL-kabel FC-313/M bestelt.
Ben eens benieuwd 😉

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Zicolas,

 

Vervelend om te zeggen, maar de kabel past niet op je flits (nieuwe shoen van flits, oude schoen van kabel...sorry, op het moment van lezen van je post niet meer aan kabel naar flits gedacht, dacht niet dat je het zou kopen) Tenzij je ook een ADP-AMA adapter koopt om van de kabel de flits te monteren...

Zo wordt het wel kostelijk. 

 

Samengevat: de kabel is voor de oude schoen, de camera en flits zijn de nieuwe schoen.

 

Camera naar kabel heb je ADP-MAA nodig, van kabel naar flits heb je de ADP-AMA nodig. 

Zo wordt het kostelijk.

 

Kan je je bestelling nog annuleren?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb net opgezocht dat de ADP-MAA en ADP-AMA allebei ongeveer 27 euro per stuk kosten, valt nog mee...dan heb je enkel nog de ADP-AMA nodig en zou alles normaal moeten werken naar behoren :slight_smile:

 

Sorry dat ik niet aandachtiger heb overlopen @Zicolas !

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Zicolas
Lid

Heb kabel en adapter bestelt met thuislevering voor € 45,75. Kabel € 18,81, ADP-MAA € 18,81, transport: € 6,99 en kreeg daar € 9,14 korting op ...(art & craft)

Ga nu dus nog een ADP-AMA erbij bestellen 😉

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Amai goeie prijs voor de adapter!

 

Nu hopen dat het werkt met de alternatieve kabel :wink:

 

Omslachtige constructie, maar zou normaal moeten werken en anders spreken we eens af met mijn Minolta kabel :nauseated_face:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training