annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony SLT-A77 en macro ring flash D140rf voor Sony

OPGELOST
profile.country.BE.title
mdumont
Ontdekker

Sony SLT-A77 en macro ring flash D140rf voor Sony

Ik heb deze ringflitser aangeschaft en hij flitst wel maar ik krijg enkel zwarte opnames!

Deze flitser wordt te koop aangeboden door Kamera expres en B&H (vs)

Bij Kamera expres zegt men dat ik het tussenstuk adpmaa shoe moet plaatsen !

Kan iemand dat bevestigen ?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Dirk,

 

Zou je het volgende eens willen proberen aub? 

 

-Zet camera eens op M, zet F-getal op eender wat (bv F4) en zet de sluitertijd op 1/160ste bij een ISO van 100.

-Doe dit in een volledig donkere camera zonder buitenlicht

-Probeer de sluitertijd steeds de verlengen (1/80ste, 1/40ste, etc...) tot je iets ziet in je beeld.

 

*Check ook (niet dat het zou uitmaken, maar je weet nooit) of je flits ingesteld staat op invulflits (druk op Fn en dan in de linkerkolom bij flits). 

*Check ook op de flitscompensatie op de camera (onder Fn, rechterkolom) of flits niet op -3.0 EV staat (zou niet mogen uitmaken met deze flits) 

 

Als de flits elke keer afgaat, probeer bij de lange sluitertijden (bv 1seconde) te kijken wanneer de flits afgaat (bv aan het begin of aan het einde van die seconde of daarbuiten). De flits moet alleszins afgaan tijdens de belichting en niet voor of na.

 

Hopelijk worden we daar wijzer uit :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het lijkt me nu duidelijk(er) dat de timing eigenlijk toch correct is, maar dat de flits enkel met een vaste kracht flitst (dus zonder TTL). Je instellingen gaan dan bepalen hoeveel van het flitslicht zichtbaar wordt op de foto.

 

Heb je een knop op de flits waarmee je de flitskracht kan instellen?

 

Als je sneller sluitertijd zwart is en de langere sluitertijd wit (dus overbelicht), dan zou je met instellingen (iso (sluitertijd) en diafragma) het beeld goed moeten kunnen krijgen.

 

Kan je nu hetzelfde eens proberen maar op F16 en ISO 50 bij een langere sluitertijd en kijken hoe de foto eruit ziet?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heel vreemde uitleg van Kamera-express...

 

Je A77 (niet versie II veronderstel ik?) heeft de "oude" flitsschoen. De macro ringflits die je benoemt, ken ik niet, maar ALS die een "moderne" hotshoe heeft, dan heb je de ADP-AMA nodig en zeker NIET de ADP-MAA.

 

De ADP-MAA is wanneer je een moderne flitsschoen op de camera hebt, en een flits met een oude flitsschoen.

 

Wat ik aan je verhaal niet begrijp is dat hij flits...dat wil zeggen dat je de flits op de camera hebt gemonteerd kunnen monteren?

 

Ik zou nog niets kopen van adapters vooraleer dit uitgeklaard is! Een ADP-MAA past alleszins NIET op de A77...dus dat kan sowieso niet. De volgende link is de ADP-AMA: http://3.blog.xuite.net/3/c/e/5/10093032/blog_132847/txt/64967139/4.jpg

 

En hier zie je de 2 verschillende (net omgekeerde van elkaar) adapters naast elkaar: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony_alpha-accessoires.jpg

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mijn boodschap van hierboven was eigenlijk dat als je flits past op je camera, adapters overbodig zijn. Als kamera-express dat heeft gezegd, dan hebben ze niet nagedacht (tenzij je een macro flash voor een ander cameramerk hebt gekregen)

 

Als de flits echt voor je camera gemaakt is, dan loopt het wellicht fout met de flitssynchronisatie. Kijk eens wat je sluitertijd is: probeer voor de veiligheid een sluitertijd van 1/160ste en kijk wat dat geeft.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
mdumont
Ontdekker

Geachte
Ik heb inderdaad de SLT-A77 en niet de SLT-A77II en de hotshoe van mijn aangekochte Ringflitser Bilora D140Rf heeft op de aansluiting net dezelfde 4 pins connectie
En hij Flitst wel maar de fotos zijn altijd donker je ziet het object zelfs meestal niet, heb zowat alle dingen van instellingen geprobeert
Groeten
Van de Velde Dirk
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Dirk,

 

Zou je het volgende eens willen proberen aub? 

 

-Zet camera eens op M, zet F-getal op eender wat (bv F4) en zet de sluitertijd op 1/160ste bij een ISO van 100.

-Doe dit in een volledig donkere camera zonder buitenlicht

-Probeer de sluitertijd steeds de verlengen (1/80ste, 1/40ste, etc...) tot je iets ziet in je beeld.

 

*Check ook (niet dat het zou uitmaken, maar je weet nooit) of je flits ingesteld staat op invulflits (druk op Fn en dan in de linkerkolom bij flits). 

*Check ook op de flitscompensatie op de camera (onder Fn, rechterkolom) of flits niet op -3.0 EV staat (zou niet mogen uitmaken met deze flits) 

 

Als de flits elke keer afgaat, probeer bij de lange sluitertijden (bv 1seconde) te kijken wanneer de flits afgaat (bv aan het begin of aan het einde van die seconde of daarbuiten). De flits moet alleszins afgaan tijdens de belichting en niet voor of na.

 

Hopelijk worden we daar wijzer uit :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
mdumont
Ontdekker

Ik heb dit geprobeert en het beeld blijft zwart, hij flitst bij het begin van de sluiteropening
Als ik hem bij de langere sluitertijd manueel laat afgaan wordt het beeld wit!
Dus ik vermoed dat hij te snel flitst
Dirk
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het lijkt me nu duidelijk(er) dat de timing eigenlijk toch correct is, maar dat de flits enkel met een vaste kracht flitst (dus zonder TTL). Je instellingen gaan dan bepalen hoeveel van het flitslicht zichtbaar wordt op de foto.

 

Heb je een knop op de flits waarmee je de flitskracht kan instellen?

 

Als je sneller sluitertijd zwart is en de langere sluitertijd wit (dus overbelicht), dan zou je met instellingen (iso (sluitertijd) en diafragma) het beeld goed moeten kunnen krijgen.

 

Kan je nu hetzelfde eens proberen maar op F16 en ISO 50 bij een langere sluitertijd en kijken hoe de foto eruit ziet?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training