annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony ILCA-7M2K met lensadapter

OPGELOST
profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Sony ILCA-7M2K met lensadapter

Beste Community,

 

Wellicht hoort het volgende onder een andere post maar ik stel m toch. Ik heb gisteren de Alpha 7 Mark II gekocht met daarbij de converter LA-AE3 omdat ik nog een A mount Tokina 11-20 mm en een Sigma 18-250 zoom lens heb. Gisteren uitgeprobeerd maar niets werkt, kan niet autofocussysteem gebruiken, krijg een vreemd fisheye beeld op m'n live view scherm. Werkt die converter sowieso niet of heb ik de verkeerde gekocht ?

 

Die A mount objectieven zijn maar 1 jaar oud ivm oude Sony Alpha 58 camera en ik wil ze niet nu al afschrijven, heb er toffe foto's mee gemaakt.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Persoonlijk zou ik beide objectieven verkopen en geschikt objectief aanschaffen. In crop mode de gaat de resolutie van  van 24 naar zo'n 10,6 Megapixel etc. etc. 

 

Uitleg voor crop mode zie Google

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is een bekend effect. Dit komt omdat je objectieven van een crop sized sensor op een Full Frame Sensor wilt gebruiken. Hierdoor veranderd de beeldhoek en krijg je dit effect. Beide objectieven zijn niet geschikt voor de A7 *** Full Frame sensor. 

 

Of in crop mode gaan werken, maar dan gaat ten kosten van beeldkwalitiet etc. ZIe Google hier vind je uitleg/voorbeelden ondersteunt met filmpjes etc... 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Ok, duidelijk. Maar wat is dan het doel van dergelijke convertors en wanneer werkt dat dan wel ? 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je kunt objectieven wel gebruiken, maar beeldhoek veranderd en dit geeft bij groothoek vaak ongewenst effect. Dit komt niet door de converter, maar doordat de A7 grotere sensor heeft. Zie geposte Google link. Daar vindt je de nodige uitleg. Zowel Youtube filmpjes waar dit uitgelegd wordt 😉

 

Je kunt gebruik maken van crop mode op je camera. Dan werken de objectieven zoals je gewoon bent op de oude camera. Dit gaat ten kosten van de beeldkwaliteit etc... hiervoor heb je vast de camera niet gekocht? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Laat ik bij voorbaat aangeven dat je gelijk hebt, het is zeker niet de bedoeling maar ik had nu alleen het budget om de camera aan te schaffen, er was een speciale actie en daardoor viel de camera in m'n budget. Bedankt trouwens voor de verwijzing naar Google, er werd idd uitgelegd wat ik zie dus dat was wel een punt van herkenning. Maar ik heb alleen nog niet gezien hoe je dan blijkbaar de camera in die cropmode krijgt. Ik was van plan om nog even m'n huidige lenzen te gebruiken totdat ik weer budget heb voor een goede full frame lens. Dat is de opzet. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Persoonlijk zou ik beide objectieven verkopen en geschikt objectief aanschaffen. In crop mode de gaat de resolutie van  van 24 naar zo'n 10,6 Megapixel etc. etc. 

 

Uitleg voor crop mode zie Google

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Ik ga eerst maar eens op vakantie om te wennen aan m'n camera en mogelijkheden, ook al zullen de specs dan overeenkomen met met oude. En dan neem ik je advies ter harte en ga op zoek naar een paar goede vervangers voor m'n nieuwe.

 

Zeer bedankt voor je uitleg en verwijzing Instaphoto, heb hier echt wat aangehad !

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Fijne vakantie :sun:

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Als laatste, vandaag teruggegaan naar de winkel (Kamera Express) en de adapter ingeruild voor de full frame kit lens (28-70mm). Niet het beste glas maar wel passend bij de camera. Nu sparen voor een goede groothoeklens en een goede all rounder.

 

Nogmaals dank voor de uitleg en hulp !

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De 28-70 is zeker geen verkeerd stukje glas. Daarmee komt je camera beter tot zijn recht dan de twee eerder genoemde objectieven. Heel veel plezier ermee 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web