annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony ILCA-68 probleem: toestel blokkeert

profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Sony ILCA-68 probleem: toestel blokkeert

Vorige week heb ik een nieuwe A68 gekocht. Nu heeft het toestel kuren die ik niet verklaren kan..

Als ik in de slimme automatische modus of in de superieure automatische modus een foto maak en dat is een foto met driebeeld continu opname, dan kan ik één foto maken en daarna blokkeert het toestel en kan ik helemaal geen foto meer maken totdat ik het toestel weer aan/uit gezet heb.

Wat is hiervan de oorzaak??

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Blokkeert het toestel dan permanent? Of is het na zo'n 10 seconden terug in orde?

 

Als het vanzelf terug in orde komt na x-aantal seconden, dan heb ik het vermoeden dat heel misschien je kaartje de oorzaak is.

 

En anders moet je het toestel terugbrengen...klinkt niet erg normaal!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Bedankt voor je reactie.

Het toestel blokkeert dan permanent. Ook op een andere stand, bv A-voorkeur, S-voorkeur of M doet hij niets behalve scherpstellen....Als ik enkelvoudige foto's maak kan ik wel gewoon door.. Ook met een ander geheugenkaartje blijft het probleem. Ook als ik die in de camera formateer..

Donderdag dus maar terug naar Konijnenberg..

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Da's balen met een nieuw toestel! 

Ben wel benieuwd om te horen of je camera niet in orde is of dat je geheugenkaarten niet snel genoeg kunnen wegschrijven. 

profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Ben net terug van Foto Konijnenberg. Ze hebben de body zonder probleem omgeruild. In de winkel het probleem met de nieuwe body niet kunnen 'opwekken'. Thuisgekomen wel weer....Helaas. Inmiddels ben ik er hogstwaarschijnlijk achter wat het probleem is. Onderstaande heb ik ook aan het support team van Sony gemaild:

==

Ik wil graag een software-bug melden bij de nieuwe camera ILCA-68.
Als je in RAW of RAW+JPG foto's maakt en de opname-modus zet je op 'Superieur automatisch' dan zal de camera een foto maken als 'Driebeeld continue opname'. Dit kan je één keer doen waarna de camera compleet blokkeert en je geen foto meer kunt maken, ook niet in P-, A-,S- of M-modus. Dit probleem heeft hij niet als je alleen in JPG foto's maakt.
Met dit probleem ben ik naar Foto Konijnenberg gegaan en zij hebben vandaag de body omgeruild voor een nieuwe. Echter ook daar blijft dit probleem mee bestaan. Dit betekent dat als je in RAW fotografeert (zoals ik), dat je dan de 'Superieur automatische' stand niet kunt gebruiken. Ik ben nog niet tegen gekomen of je bij andere automatische standen ook de 'Driebeeld continue opname' ingeschakeld wordt. Graag zou ik zien dat deze 'bug' in de software hersteld wordt.

==

Aan het geheugenkaartje kan het volgens mij niet liggen. Ik gebruik al twee zeer snelle kaartjes (Sandisk Extreme en Extreme Pro met resp. 80 en 95 MB/s.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @bertram.bergink,

 

Ik heb je bericht 'geëscaleerd' zoals dat hier in vakjargon heet. Dan lezen medewerkers van Community/Sony mee en komen hopelijk met een antwoord.

profile.country.NL.title
TheBlitz.Photography
Lid

Hallo!

 

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem?

 

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem..

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het antwoord dat ik in april kreeg was dat er contact opgenomen zou worden vanuit de klenatenservice. Ik heb geen verdere informatie hoe dat is afgelopen. 

Mischien een idee om contact op te nemen met de klantenservice of waar je de camera gekocht hebt. Ik neem aan dat deze nog in de garantie zit?

profile.country.NL.title
TheBlitz.Photography
Lid

Bedankt voor het snelle antwoord!

 

Ik heb inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice, en die zeiden dat ik het toestel naar fabrieksinstellingen moest zetten, wat overigens niet heeft geholpen..

 

En ik denk dat het geen zin heeft om contact op te nemen met de winkel waar het toestel is gekocht, ook al zit er garantie op, aangezien er al was gezegd dat een ander toestel precies hetzelfde probleem heeft en de winkel mij waarschijnlijk toch zal doorverwijzen naar Sony.

 

Graag zie ik een oplossing hiervoor!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Misschien even ten overvloede... De experts en specialisten hier op Community zijn geen Sony medewerkers, wij hebben alleen een iets korter lijntje en we kunnen eventuele problemen aangeven. 

 

Van wie kwam de informatie daat een ander toestel waarschijnlijk hetzelfde probleem zal hebben?