annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a6000 maakt geen verbinding met telefoon

OPGELOST
profile.country.NL.title
Ishajoseph
Nieuw

Sony a6000 maakt geen verbinding met telefoon

Hallo,

 

Sinds kort heb ik een Sony a6000. Het lukt me helaas niet om foto's via de wifi-verbinding naar mijn telefoon te sturen of om de camera via de remote controle te besturen.

Het lukt wel om het netwerk te vinden en het wachtwoord in te voeren. Maar zodra ik dan op ok druk geeft mijn telefoon de volgende melding: "Internet misschien niet beschikbaar. Maak verbinding met een ander netwerk of schakel naar mobiele gegevens in."

 

Verder dan dit kom ik niet. Heb het volgende geprobeerd: 

- Wifi-netwerk vergeten en opnieuw starten

- Telefoon op nieuw opgestart 

- Andere Wifi geprobeerd

- Andere telefoon

- Telefoon op vliegtuigstand 

 

Ik vind het heel jammer dat ik niet van deze functie gebruik kan maken en hoop dat iemand hier weet hoe ik dit op kan lossen! 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

HI @Ishajoseph 

 

Klopt wat @pa3eia  al zegt, voor het verbinden met je telefoon hoef je geen verbinding te maken met je thuisnetwerk, je zet een aparte WiFi verbinding op tussen je camera en je telefoon.

 

Je hebt de app Imaging Edge nodig op je telefoon.

 

Hier staan alle stappen beschreven:

https://helpguide.sony.net/gbmig/45349337/v1/nl/cover/level2_07.html

Hierin wordt nog gesproken over de vorige app voor de telefoon: Playmemories mobile, maar die is vervangen door de Imaging Edge app.

 

Succes!

Groet,

Antonette

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan het mis hebben ben tenslotte geen DI-expert, volgens mij worden de foto's naar een telefoon verstuurd via WiF-direct m.a.w. een verbinding buiten het thuisnetwerk om.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

HI @Ishajoseph 

 

Klopt wat @pa3eia  al zegt, voor het verbinden met je telefoon hoef je geen verbinding te maken met je thuisnetwerk, je zet een aparte WiFi verbinding op tussen je camera en je telefoon.

 

Je hebt de app Imaging Edge nodig op je telefoon.

 

Hier staan alle stappen beschreven:

https://helpguide.sony.net/gbmig/45349337/v1/nl/cover/level2_07.html

Hierin wordt nog gesproken over de vorige app voor de telefoon: Playmemories mobile, maar die is vervangen door de Imaging Edge app.

 

Succes!

Groet,

Antonette