annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a6000 Geen Wi-Fi connectie met Samsung S8

OPGELOST
profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

Sony a6000 Geen Wi-Fi connectie met Samsung S8

Hallo allemaal,

 

sinds kort in het bezit van een sony a6000 en ik moet zeggen wat een fantastisch apparaat!

heel erg blij mee,

 

echter kan ik de foto's (tot mijn grote ergernis) niet via de wifi op mijn telefoon (samsung s8) krijgen,

en wat blijkt, dit is niet ondersteund op de een of andere manier. 

hij geeft aan verbinding te maken, en na 2 min stoppen bijde apparten gewoon met connecten.. en niks...

 

ik heb al geprobeerd om de via de wifi instellingen van de telefoon eerst verbinding te maken met de camera, maar ook dat werkt niet? 

 

best frustrerend aangezien de wifi connectie echt 1 van mijn hoofdredenen is geweest om deze camera aan te schaffen.

 

is er nog iets wat ik over het hoofd zie? of moet ik gewoon wachten totdat er een update van de app beschikbaar komt? 

 

waarvan ik bang ben dat die niet gaat komen 😞

 

Groet Dion 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

Guys ! ik ben erachter!

 

ik heb het nogmaal geprobeerd, en het werkte weer niet! tot mijn grote ergernis...

 

ik stond dit keer alleen op de brouwersdam. vlak nadat ik een foto had gemaakt wilde ik hem naar mijn s8 sturen,

en weeeeer disconect die telkens, echt heel irritant. dus ik ben mij af gaan vragen wat er nu dan anders was op de keer dat het wel lukte.

nu woon ik in een bunker van een huis, en heb daar heel vaak  geen 4g verbinding. (je weet wel afgelegen dorp.. nieuwbouw huis...) affijn.. ik dus mijn 4g uitgeschakeld en op 2G only gezet.. en verrek het werkte.. 

 

dus zet je 4g netwerk uit, connect via instellingen met de camera, zodra die verbonden is de app openen.

en voila! bij mij werkt het zo op mijn samsung s8 met laatste android update!

 

hoop hier heel wat mensen mee geholpen te hebben :slight_smile:

 

UPDATE: 

mocht  alleen 2 g niet werken, zet je telefoon dan in vliegtuigmodus. 

dan schakeld hij alle verbindeningen uit, en dan wifi fuctie aanzetten en connecten met de camera.

zorg dat al je andere wifi netwerken of niet in de buurt zijn, of niet automatisch opnieuw verbinden.

en dan zou het toch echt moeten lukken :slight_smile:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Dion, 

 

Op de ondersteuningspagina van de a6000 vond ik dit en dit artikel in de helpgids, heb je dat al eens geprobeerd?

 

Ik zag ook dit artikel over lage signaalsterkte, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.

 

Als ik jou was zou ik alvast even een berichtje sturen naar Support om te vragen of zij tips hebben voor je. 

 

Succes ermee!

Arthur

profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

Bedankt voor je reactie arthur.

 

Al het bovenstaande al geprobeerd. Maar hij blijft de verbinding verbreken op de een of andere manier? 

Dan maar een mail de deur uit naar Sony zelf

profile.country.NL.title
Jivebox
Ontdekker

Heb je al eens getest met andere appraaat. Andere telefoon of tablet. Het hoeft namelijk niet te liggen aan je camea, maar de uitdaging kan ook elders liggen. 

profile.country.NL.title
Erik300451
Nieuw

En ... ben je er achter gekomen hoe dat probleem van connecten op te lossen? Heel irritant!

profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

Na een update van men Android systeem deed die het ineens, heb het naar 1 keer kunnen testen, en toen ik het deed maakte ik eerst contact met de camera via de instellingen van de telefoon en toen pas via de app

Anonymous
Niet van toepassing

Goed om te horen, Beukiie! Bedankt voor het delen. 

profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

Guys ! ik ben erachter!

 

ik heb het nogmaal geprobeerd, en het werkte weer niet! tot mijn grote ergernis...

 

ik stond dit keer alleen op de brouwersdam. vlak nadat ik een foto had gemaakt wilde ik hem naar mijn s8 sturen,

en weeeeer disconect die telkens, echt heel irritant. dus ik ben mij af gaan vragen wat er nu dan anders was op de keer dat het wel lukte.

nu woon ik in een bunker van een huis, en heb daar heel vaak  geen 4g verbinding. (je weet wel afgelegen dorp.. nieuwbouw huis...) affijn.. ik dus mijn 4g uitgeschakeld en op 2G only gezet.. en verrek het werkte.. 

 

dus zet je 4g netwerk uit, connect via instellingen met de camera, zodra die verbonden is de app openen.

en voila! bij mij werkt het zo op mijn samsung s8 met laatste android update!

 

hoop hier heel wat mensen mee geholpen te hebben :slight_smile:

 

UPDATE: 

mocht  alleen 2 g niet werken, zet je telefoon dan in vliegtuigmodus. 

dan schakeld hij alle verbindeningen uit, en dan wifi fuctie aanzetten en connecten met de camera.

zorg dat al je andere wifi netwerken of niet in de buurt zijn, of niet automatisch opnieuw verbinden.

en dan zou het toch echt moeten lukken :slight_smile:

profile.country.NL.title
Beukiie
Ontdekker

ja! ben er eindelijk achter, zie mijn laatste post!

Fotograaf16
Ontdekker

Helaas alles geprobeerd maar foto's worden niet verzonden naar mijn S8 geprobeerd op een S10 en dat lukt dan weer wel.

Terwijl ik met mijn vorige telefoon nooit geen problemen had