annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

snelle SDkaart voor a6600

axel_1997
Ontdekker

snelle SDkaart voor a6600

Hallo, ik ben nieuw in deze community. Dus sorry als dit bericht op de verkeerde plek staat. 

Ik zoek een snellere SDkaart voor mijn nieuwe sony a6600. 
Ik gebruik hem vooral voor wildfotografie. Dus snelheid is belangrijk. Mijn probleem is dat de buffer nogal langzaam leeg loopt. Ik weet al van een test dat een snellere kaart een forse verbetering oplevert. En ik weet ook dat een UHS-II niet ondersteund wordt. Ik ga dus een UHS-I kaart met een hogere schrijfsnelheid kopen. Maar mijn vraag is hoe snel dan? levert een snellere kaart altijd profijt op? Of is er een plafond aan? Ik wil namelijk geen geld uitgeven aan een dure kaart die veel sneller is dan de camera kan bijbenen. 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo Axel,

 

dan is t makkelijk: wat is de maximale schrijfsnelheid van je toestel en koop een SD-kaart die daar net boven zit.

Helaas ontdek ik die info niet op de Sony website, maar wel welke kaartjes je kunt gebruiken:

Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), SD-geheugenkaart, SDHC-geheugenkaart (compatibel met UHS-I), SDXC-geheugenkaart (compatibel met UHS-I), microSD-geheugenkaart, microSDHC-geheugenkaart, microSDXC-geheugenkaart.

 

Via Google op "Sony A6600 schrijfsnelheid" vind ik de volgende info:

De camera neemt in 6K-resolutie op en gebruikt oversampling en full-pixel readout om tot een zeer scherp, 4K eindresultaat te komen. Je kunt ook in Full HD opnemen tot 120 fps. Beide resoluties maken gebruik van het 100 Mbps XAVC S formaat met een MP4 wrapper met 4:2:0 sampling.

 

Dus: voor video is 100Mbps toereikend, voor fotografie dan zeker. Een 633x voldoet daarvoor net. De investering in nu een te snelle kaart is eigenlijk niet erg: kan altijd handig zijn voor video of een andere camera.

 

Succes anyway.

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek