annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

[SLT-A55] Knopje d-pad blijft 'hangen'

OPGELOST
pleinolijf
Nieuw

[SLT-A55] Knopje d-pad blijft 'hangen'

Probleem: knopje op de d-pad met pijltje naar beneden, oftewel het ISO knopje, blijft 'hangen'. Niet fysiek aan buitenkant, maar misschien aan binnenkant, of in de software.

 

 

Mijn SLT-A55 sukkelt al een tijdje met het iso-knopje, het knopje 'naar beneden' op de d-pad. Fysiek kan ik er niets aan zien; het knopje blijft niet ingedrukt of geklemd zitten.  Bij mijn weten is de camera ook nooit gevallen of heeft ie nooit een stevige tik gekregen. Maar dus elke manier waarop ik de camera gebruik, lijkt het of ik constant het 'down'-knopje ingedrukt houdt.

Met wat prutswerk kan ik de camera wel nog min of meer gebruiken gelukkig. Als ik het 'down'-knopje induw, kan ik heel even een andere richting kiezen op de d-pad, maar uiteindelijk valt hij terug (letterlijk) in herhaling. Ofwel loopt hij dan alle iso settings af, of krijg ik bvb. constant de melding dat iso niet kan gekozen worden in de auto modus, of ik doorloop het hele settings menu, etc... je snapt het wel.

 

Uiteraard ben ik van plan de camera op te sturen voor reparatie, maar ik wou eerst hier even polsen of dit misschien een firmware fout zou kunnen zijn (aangezien er fysiek geen beschadiging te zien is), of dat dit misschien makkelijk zelf te repareren valt, want waarschijnlijk is er sprake van een slecht contact ergens in de camera... Is er nog iemand met dit probleem, of heeft er iemand een mogelijke oplossing die ik kan uitproberen ?

Tags (4)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dit lijkt mij een probleem met de knop zelf aan de binnenkant...opsturen zal het enige zijn dat helpt. Heb dit probleem nog nergens gelezen en ben nochtans goed op de hoogte :wink:
_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dit lijkt mij een probleem met de knop zelf aan de binnenkant...opsturen zal het enige zijn dat helpt. Heb dit probleem nog nergens gelezen en ben nochtans goed op de hoogte :wink:
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
pleinolijf
Nieuw

Oké, bedankt voor je antwoordje. Opsturen voor herstelling zal inderdaad de enige oplossing zijn.