annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Scherm en zoeker donker bij gebruik flitsset met zender

OPGELOST
profile.country.NL.title
Wimmetje62
Ontdekker

Scherm en zoeker donker bij gebruik flitsset met zender

Ik heb mijn A6000 vandaag gebruikt voor productfoto's in stand M, 1/160e sluitertijd, f/11 of 13, iso 100. Daarnaast twee softboxen, aangestuurd door een zender op de hotshoe. Op het beeldscherm en in de zoeker zie je een erg donker beeld omdat het licht veel te laag is voor de instellingen, logisch, je ziet wat er op de foto komt met de instellingen die je gebruikt.

 

De camera weet niet dat er een flitser (via de zender) aan gekoppeld is. Alleen het moment dat de autofocus bezig is zie je even een licht en bruikbaar beeld. Kan ik met behoud van de instellingen zorgen dat het beeld licht is en dat ik kan zien wat ik doe?

 

Als ik een flitser op de hotshoe zet met ttl 'ziet' de camera wel een flitser die het beeld verlicht en zie ik wat ik in beeld krijg maar dat wil ik in dit geval niet.

 

Iemand die dit herkent en wellicht op kan lossen?

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zet  "Live View Display"op Off. Even zo snel uit mijn hoofd 😉 kan ook net iets anders benoemd zijn in je menu. Maar je wilt live view uit zetten waarschijnlijk ? 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zet  "Live View Display"op Off. Even zo snel uit mijn hoofd 😉 kan ook net iets anders benoemd zijn in je menu. Maar je wilt live view uit zetten waarschijnlijk ? 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Wimmetje62
Ontdekker

Top! Dat is het, ik dacht met die instelling dat het scherm uit zou gaan en daarom niet geprobeerd.

 

Deze instelling zorgt, ongeacht de camera-instelling, voor goed beeld in zowel zoeker als beeldscherm. Ik kan weer zien wat ik in beeld krijg, toch wel makkelijk😁...

 

Dank!