annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reparatie service

OPGELOST
profile.country.NL.title
jaap93
Lid

Reparatie service

Ik heb 3 weken geleden mijn Sony SLT A99 voor reparatie aangeboden wegens het telkens geven van een error. 

Nu hoor ik net dat het nog wel enige weken kan duren voor ik de camera weer beschikbaar heb.

Zou Sony geen leen camera beschikbaar moeten stelen om zulke lange periodes te overbruggen?

En waarom heeft de reapratie afdeling het zo druk?

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
jaap93
Lid

Ik denk dat als je in deze markt je wil overleven kwaliteit en klantvriendelijkheid hard nodig zijn.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik wil niet advocaat van de duivel spelen...maar het is niet zo heel ongewoon dat reparaties lang (kunnen) duren.

 

Vaak wordt er gewacht op bepaalde onderdelen of misschien ook wat rustiger tempo omdat het vakantieperiode is...

 

Een toestel in bruikleen zou netjes zijn, maar misschien niet zo haalbaar... :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
ankreme67
Nieuw

Ik vind de gang van zaken bij garantieproblemen in deze branche klantonvriendelijk. Je koopt een camera (ik de A-99, 2795 euro), dan verwacht je niet dat je er regelmatig problemen mee hebt, zoals ik nu, en met een A-700. En als je dan toch problemen krijgt, verwacht je niet dat je hem langere tijd kwijt bent. De afschrijving loopt door, je moet een vervangende camera regelen, (in mijn geval nog een A-700 er bij gekocht), en dat alleen omdat het logistieke systeem van de service instelling (Techrepair) er van uit gaat dat je je camera (lees jouw kapitaal, waar je op afschrijft) op de plank moet laten liggen tot die aan de beurt is, of tot dat het bendogide onderdeel er is. Daarnaast werk ik part-time als fotograaf, en ben je dus gedwongen opdrachten uit te stellen of af te zeggen als je geen vervanging krijgt. Het leveren van onderdelen aan het servicecentrum is een ander knelpunt: het duurde bij mij bijna 3 maanden bij een Canon Pro-1 (na negen maanden wachten op de levering nadat ik betaald had). Garantie is bij dit soort bedrijven blijkbaar een kostenpost die je zo laag mogelijk moet houden. Het belang van de klant is daar ondergeschikt aan. Voorraden zo laag mogelijk, behandelen in het servicecentrum is gericht op de eigen kosten zo laag mogelijk houden, niet de klant zo goed mogelijk bedienen.  Oplossing is simpel: maak een systeem zodat de camera 2 dagen voor geplande behandeling bij de reparateur ligt, en probeer zoveel mogelijk reparaties door een intake bij detailhandel vooraf op werkzaamheden in te schatten (doen ze bij auto-onderhoud ook). Daarnaast zorgen voor enkele leverpunten per werelddeel van minder vaak benodigde onderdelen. Heb je het ook in eeen paar dagen binnen. Maar op dit moemnt krijgt de branche en SOny, van mij voor de service een dikke onvoldoende.

profile.country.NL.title
jaap93
Lid

Ik denk dat als je in deze markt je wil overleven kwaliteit en klantvriendelijkheid hard nodig zijn.