annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Playmemories kan niet voor importeren van camera A7Rii

OPGELOST
profile.country.NL.title
liesem
Ontdekker

Playmemories kan niet voor importeren van camera A7Rii

Ik wil de foto's op mijn SD kaart op mijn A7Rii importeren met usb-kabel (windows 10)

Ik heb windows 10 versie 6.0.000 van playmemories.

Ik volg de instructies op zoals omschreven.

Na aansluiten en aanzetten zie ik op Camera zie ik staan "USB-functie Massaopslag USB".

Playmemories start daarna vanzelf. Playmemories opent importerenscherm met de melding om camera aan te zetten (die staat al aan). Ik krijg niet het scerm waar ik een drive kan kiezen.

Wat moet ik doen om te kunnen importeren in Playmemories?

 

NB: De drive op mijn camera is wel te zien onder explorer als USB-station. Ik kan daar ook de fotobestanden vinden en openen. SD-kaarten geplaatst in SD-kaartreader van de laptop worden wel door Playmemories herkend. 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
liesem
Ontdekker

Typisch vandaag vindt Playmamories de SD-kaart wel vanuit de camera. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ik heb zelf geen ervaring met Windows, maar kun je de stappen beschrijven die je doorloopt. Wellicht kan iemand je hiermee helpen.

 

Persoonlijk importeer ik foto's naar mijn computer altijd via een kaartlezer. Naast dat ik dit praktischer vind gaat het ook stuk sneller. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
liesem
Ontdekker

Dat is een optie. Derhalve mijn laptop herkend de sd kaart niet. NB: Andere sd kaarten wel.
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@liesem 

 

"Derhalve mijn laptop herkend de sd kaart niet"

 

Ik ben bang dat je zelf de oorzaak gevonden hebt...probeer de betreffende sd kaart eens op een ander laptop/desktop via een cardreader uit te lezen, lukt het dan nog niet dan is de SD card waarschijnlijk beschadigd, of staat op slotje!? (schuifje) Wil ook nog wel eens per ongeluk gebeuren...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
liesem
Ontdekker

Oeps. Mijn laptop (windows 10 explorer) herkent de SDkaart wel maar Playmemories niet. Zijn er ook goede alternatieven voor Playmemories waarbij je ook kan importeren?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Waar wil je in importeren?

 

sleep ik de map met foto's naar mijn computer geef deze een logische naam. En daarna kijk ik welke foto's ik wil importeren in bijvoorbeeld Lightroom, Bridge of Capture one.... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
liesem
Ontdekker

Typisch vandaag vindt Playmamories de SD-kaart wel vanuit de camera. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@liesem 

Top! 👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en