annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pixel King trigger op A6000

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Pixel King trigger op A6000

Ik heb de A6000 en heb net tweedehands een setje Pixel King wireless triggers for Sony gekocht.  

Ik heb de adapter ADP-MAA ertussen zitten en gebruik de flitser HVL-F42AM.  On-camera werkt HSS en TTL zoals het moet.

 

Weet iemand ook of TTL en HSS gaat werken als ik off-camera wil flitsen met deze triggers? 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat @Portmixus dat wel weet :slight_smile:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@Ldoetje Nee helaas geent TTL of HSS met de pixel king triggers.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik begin door de combinatie van materialen ineens vaag het idee te krijgen dat ik @Ldoetje ook wel eens in levende lijve ontmoet heb??? :wink:

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

inmiddels wat testjes gedaan.  

 

Het werkt wel met TTL, maar flitscompensatie werkt niet.

HSS werkt ook, maar niet verder dan 1/1250

 

Flitscompensatie is wel belangrijk voor me. dus ik heb de triggers toch maar weer de deur uitgedaan.

 

Ik ga nu eens een poging wagen met een ttl-kabel van 10 meter.  Kijken of de kabel wel handig in gebruik is.

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Haha  daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

I knew it! :wink:

 

Ah dan had ik waarschijnlijk een ouder model, want dat was handmatig of niks.. 

Ik zit te kijken naar die nieuwe Cactus triggers. Heb ook een set pocketwizards en die zijn ontzettend stabiel, maar geen hss en ttl als ik er een blokje tussen zet met mijn oudere Sony flitsers. Moet nog eens even goed testen met de nieuwere flitser, doe niet zo heel veel met hss, maar wel leuk om eens mee te spelen. 

 

 

Ken ook best een aantal mensen die bewust vanwege het hss/ttl verhaal overgestapt zijn op Nissin, met de bijbehorende triggers, schijnt heel goed te werken. 

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

De Nissin Di700a + aircommander is volgens mij de enige optie om wireless ttl en hss te kunnen flitsen. Maar mij te duur.

 

Ik heb ook gelezen dat als je bijv een HVL-F42AM on-camera gebruikt en dan een 2e flitser met een S1-mode ernaast (bijv Yongnuo YN-560),  dat hij dan gewoon meeflitst. Ook al gebruik je een sluitertijd van 1/4000 

 

Nadeel zou dan kunnen zijn dat het licht van de on-camera flitser ook zichtbaar is op de foto. En dat is dan voor mij weer niet de bedoeling. 

 

Denk dat ik uiteindig toch eindig met een kabel

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Een tweede flitser laten meeflitsen heb ik alleen getest met hvl-56/58/60 combi's. Maar dan heb je inderdaad wel wat licht vanaf je camerastandpunt, en da's nou net niet de bedoeling van off-camera flitsen.... 

 

Heb voor de reserve idd ook nog zo'n ttl-kabel, werkt op zich prima, al heb ik geen 10 meter... Is alleen even wennen dat je niet overal heen kunt huppelen zonder dat je per ongeluk je statief met flitser omtrekt :wink:

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Laat ik nou net die Yongnuo vandaag gekocht hebben. Te leuk dingetje om weer terug te sturen. En vergeleken met mijn andere flitser is dit toch wel een heel krachtige flitser (GN58 vs GN42)

 

Kan hem dan wel gebruiken als haarlichtje. En dan de sony-flitser gewoon via een ttl-kabel. 

 

pfffff keuzes