annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Overstap van Sony A6000 naar Sony A7ll

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Overstap van Sony A6000 naar Sony A7ll

Na een aantal jaren met veel plezier de A6000 te hebben gebruikt denk ik er nu over om de A7ll aan te schaffen. Deze wordt nu met flinke korting aangeboden.

Heeft iemand misschien ervaring met dezelfde overstap? 

Ik heb begrepen dat de lenzen van de A6000 niet gebruikt kunnen worden voor de A7, klopt dat? Wel jammer want ik heb een paar mooie lenzen erbij.

Welke lenzen zijn aan te raden voor de A7ll? Ik fotografeer zeer divers met een lichte voorkeur naar straatfotografie en architectuur.

 

Alvast bedankt.

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Gvanderwendeb,

Dat is een hele mooie overstap! Ik kan deze overstap zeker aanmoedigen. Wat wil je graag fotograferen?

De camera herkend automatisch dat je een APSC lens op een Full-Frame camera zet, dus de camera zal automatisch het APSC gedeelte van de sensor gebruiken. Voor de beste kwaliteit is mijn advies om Sony Full Frame lenzen te gebruiken. Welke lenzen gebruik je op dit moment veel op de A6000?

 

Groeten, Thijs

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Dank je wel voor de reactie.

Ik gebruik de 18-105mm veel, de 50mm en de 10-18mm. De 30mm macro wat minder.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je objectieven zullen werken. De A7 II zal bij gebruik van APS-C objectieven de camera in Crop Mode zetten. Wat inhoud dat je een crop factor krijgt van 1.5. Je gebruikt dan niet de volledige capacitiet van de Full Frame Sensor. Tevens zal de aantal megapixels van 24 naar 10 gaan. 

 

Persoonlijk zou ik de objectieven upgraden alvorens je over stapt op de A7 II. Het is wel mooie stap vooruit. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RWFkuM0agBg&frags=pl%2Cwn

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web