annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe camera voor vogelfotografie A1 of A7R5 of?

profile.country.NL.title
bertaltena.
Nieuw

Nieuwe camera voor vogelfotografie A1 of A7R5 of?

Hallo,

 

ik heb een A7 iv. Prachtige camera met vaak mooie resultaten. Ik fotografeer veel met de 200-600mm lens. Een hele mooie set. Toch vraag ik mij af of een A1 of de nieuwe A7R5 een goede upgrade zou zijn. De huidige A7 iv wordt dan backup. Welke camera zou de beste keuze zijn?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @bertaltena. !

 

De alpha 7 r5 heeft de meest geavanceerde scherpstelmogelijkheden van die twee en herkent onderwerpen ook beter/meer.  Enige nadeel voor vogelfotografie zou ik vinden dat deze 'maar' 10 beelden per seconde haalt tov de 30 van de Alpha 1. Beide zijn camera's met veel megapixels die ook in aps-c stand nog voldoende resolutie hebben als je daar eens gebruik van zou willen maken.

 

WIl je een goede keuze maken dan zou ik eens overwegen om beide camera's een dagje te huren of lenen. 

 

Groet,

Antonette (uit Altena 😉)

 

profile.country.NL.title
bertaltena.
Nieuw

Hallo Antonette,

 

goed idee om eens zo’n camera te gaan lenen of huren. De ervaring zegt natuurlijk meer dan 10 reviews. Een mooie missie voor de kerstvakantie 

 

groet Bert

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat wordt in elk geval geen verveling in de kerstvakantie. Veel plezier met deze missie! 

 

 

Griet,

Antonette 

 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Zelf gebruik ik de A7R3 voor vogelfotografie en heb met 10 beelden per seconde meer dan genoeg. Meestal zet ik de camera op medium, dat is geloof ik rond de 5 beelden per seconde. Ik kom dan na een dagje in een schuilhut met deze setting alsnog met 1000 foto's thuis, waar van meer dan de helft nagenoeg hetzelfde. Ik hecht dus voor vogelfotografie geen waarde aan 30 beelden per seconde. De R5 heeft ook nog 10mp meer, en is goedkoper. Van het prijsverschil koop je er (bijna) een mooie 100-400 gm lens bij. (ga niet voor de 200-600 voor schuilhut fotografie, omdat de focusafstand te groot is)  Mijns inziens is de A1 meer een camera voor snelle sporten. 

profile.country.NL.title
Raveleijn
Lid

Als je vaak snel vliegende vogels fotografeert ben je het beste af met de A1. Met 20-30 beelden per seconde niet alleen veel sneller, maar hij heeft ook een een volledig stille sluiter zonder vertekening en een elektronische zoeker zonder blackouts, wat het in beeld houden van vliegende vogels een stuk makkelijker maakt. Ik heb de sony a9 en de a7RM 5. De 'oude' a9 wint het nog steeds van de a7RM5 als het om vliegende vogels met een moeilijke achtergrond gaat zoals huizen, bomen, struikgewas enz.
De resolutie van de a9(II-III) is tegenwoordig wel wat laag met 24 mp. Als ideale alleskunner zou ik de A1 kiezen maar die is wel erg prijzig en het model kan binnen afzienbare tijd worden vervangen door een a1 II...)