annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NEX 5R - grote bug met soft skin optie

OPGELOST
TimToolman
Nieuw

NEX 5R - grote bug met soft skin optie

Ik heb sinds gisteren de 3N verruild voor een 5R. leuk ding, maar 1 ding is erg storend: als ik de soft skin optie aanzet, dat ik graag wil, dan zit er altijd een enorme vertraging tussen shots, omdat er steed 3-4 sec een melding 'verwerking...' in beeld staat. (zelfs als er geen gezicht in beeld is!)

 

op de 3N was dit niet het geval, daar kon ik gewoon doorschieten. ik heb de preview op UIT gezet, zodat ik lekker kan schieten zonder te wachten. maar als soft skin aanstaat.....gaat het goed mis. 

 

in plaats van de melding 'verwerking...' staat het beeld incl groene focus gebieden soms ook bevroren....pas daarna kun je verder. effect is hetzelfde, je moet altijd 3-4 sec wachten voordat weer kunt schieten.

 

echt enorm irritant! het rare is als ik de drive modus op continu of speed set (dus snel schieten) dat het dan allemaal gewoon snel gaat en geen verwerking in beeld zie komen. het is dus alleen in single shot modus.

 

in het kort:

- preview uit, soft skin aan, single shot -> altijd 3-4s 'verwerking...' in beeld of beeld bevroren, in alle modi (auto, p,a etc. maakt niet uit)

- idem, maar dan continu shot of speed shot -> gaat gewoon door

- sof skin uit, nergens problemen, gaat goed.

 

ik heb reeds v1.01 erop gezet , maakt niks uit. reset maatk ook niks uit.

 

ik mis de 3N nu best wel....ik wil graag soft skin aan hebben, vind ik een mooi effect. maar dat kan nu niet op een duurdere camera door deze fout in de software.

 

dit probleem wordt hier ook gemeld:

http://community.sony.com/t5/Alpha-NEX-Cameras/NEX-5R-is-much-slower-than-NEX-5N-on-quot-Soft-Skin-q...

 

wat moet ik nu doen> terug naar de MM om een andere te proberen? dit zuigt enorm natuurlijk. ik wil niet meteen de camera weken kwijt zijn. het rare is dat dit toch al veel eerder gemeld is en zou verwachten dit bij veel meer mensen voorkomt. of is het toch exemplarisch? 

 

wie van jullie heeft een 5R en kan checken of dit bij jou ook het geval is of niet? als dat niet is, dan ga ik terug en probeer ik ze allemaal wel.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Bij mijn NEX6 treed ook een vertraging op, maar dat is minder dan 3 seconden.

 

Dat je geen vertraging ondervind bij multiple shots komt doordat de opnamen in de buffer geplaatst worden en pas als die "vol" is worden verwerkt, wat in jouw geval een enorme vertraging zal opleveren.

 

Overigens (terzijde) vind ik dat nagenoeg alle fabrikanten de buffer VEEL te klein maken. Wat kosten geheugenchips tegenwoordig nog?

 

Ik had een afspraak in IJland met een Bultrug. Hij/Zij zou boven komen, afblazen, inhaleren en dan in de diepte verdwijnen waarbij die staartvin zo sierlijk in de golven verdwijnt.

 

Ik HEB de foto, maar ik heb ook tientallen foto's van zomaar zee, zonder zelfs een harinkje doordat de buffer ineens volgelopen was: BALEN.

Willem
NEX6

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Bij mijn NEX6 treed ook een vertraging op, maar dat is minder dan 3 seconden.

 

Dat je geen vertraging ondervind bij multiple shots komt doordat de opnamen in de buffer geplaatst worden en pas als die "vol" is worden verwerkt, wat in jouw geval een enorme vertraging zal opleveren.

 

Overigens (terzijde) vind ik dat nagenoeg alle fabrikanten de buffer VEEL te klein maken. Wat kosten geheugenchips tegenwoordig nog?

 

Ik had een afspraak in IJland met een Bultrug. Hij/Zij zou boven komen, afblazen, inhaleren en dan in de diepte verdwijnen waarbij die staartvin zo sierlijk in de golven verdwijnt.

 

Ik HEB de foto, maar ik heb ook tientallen foto's van zomaar zee, zonder zelfs een harinkje doordat de buffer ineens volgelopen was: BALEN.

Willem
NEX6
TimToolman
Nieuw

bedankt voor je antwoord. dit is natuurlijk van de zotte. ik heb dit ook gecheckt met sony en de mm. blijkt dat ze in de 5R en 6 wat nieuwe foefjes hebben gedaan, die in marketing mooi klinken, maar op CPU power en buffer zuinig zijn geweest. zelfs zo zuining de de 5N en 3N het gewoon beter kunnen. dat slaat natuurlijk nergens op. 5N is ouder, de 3N is onder 5R en 6 gepositioneerd. 

 

het schijnt niet alleen bij soft skin, maar ook andere opties vertraging te geven...lekker dan. zit je daar met je nex 6 die 2x zoveel kost dan een 3N 3-4 sec te wachten tussen ELK shot, ongeacht of er een gezicht inzit of niet.

 

ik vind dat je gewoon genept word. ik ben dan ook terug naar de 3N gegaan, omdat dit, voor mij, onacceptabel is en ik de optie altijd gebruik. tevens voelt de 3N sneller aan in gebruik. logisch als je meer CPU en geheugen hebt.