annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

L beugel voor Sony. Van Gitzo. Vergeleken met een van Really Right Stuff.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

L beugel voor Sony. Van Gitzo. Vergeleken met een van Really Right Stuff.

verwijderd

 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderen

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je maakt nu op basis van deze 1:1 observatie een aanname dat A9 met haar 24 megapixel 3 stops winst geeft ten opzichten van de A7r III / II met 42,2 megapixel zonder anti aliasing filter. En dit vertaal je nu volgens je gevoel naar 3 stops. 

 

De Sony a7r III als II hebben een hogere resolutie wat leidt tot extra scherpte en detail ten opzichte van de A9. Bij een 1:1 vergelijking is de kans groot dat je imperfecties als bewegingsonscherpte sneller gaat zien (zeker bij pixel peepen). Dit maakt de A9 geen 3 stops beter. Ja er is meer technische benadering, maar die laten we maar achter wegen. 

 

Willekeurig foto's vergelijking is geen vergelijking in deze. Dan zul je met beide camera's foto's moeten maken van het zelfde onderwerp onder de zelfde omstandigheden, settings etc....  

 

Met de Sony A7R III als II zijn prima foto's te maken uit de hand zonder beweginsonscherpte. Gebruik beide camera's en als ik bewegingsonscherpte heb dan is het een "User Error" en niet het materiaal. Wij zijn snel geneigd om dit toe te schrijven aan materiaal, maar in gros van de gevallen is het een "User Error" 

 

Wat betreft je vraag op professionele camera 's Nikon, Canon, Sony.

Ik heb geen idee, waarom al die camera 's, geen extreme pixelgrootte bezitten.

Maar het is wel een feit.

Het is jou vertaling, maar de praktijk gaat deze vlieger niet op. Beroepsfotografen gebruiken net zo goed hogere megapixel camera's. Het heeft puur te maken waar voor gebruik je ze. 

 

Zo gebruikt een fotograaf die langs voetbalveld staat wellicht liever een Full Frame 24 megapixel Canon 1D XII. En fotograaf die product fotografie doet een 100 megapixel Medium format Hasselblad H6D-100c. 

 

Waarom kiezen fotografen die voetbal forograferen een 24 megapixel camera of lager? Dit heeft vaak te maken dat ze in hoge burst schieten. Meer megapixel betekend ook dat je bestanden aanzienlijk groter worden. En dit ten kosten gaat van snelheid. Al zie je door de jaren heen de megapixel count omhoog gaan, omdat de techniek steeds beter wordt en bestanden steeds sneller weggeschreven kunnen worden. Jaren terug zweerde men bijvoorbeeld al bij de 8 megapixel. Het kon niet beter... Techniek gaat hard... 

 

Maar niet iedere beroepsfotograaf staat langs het voetbalveld. Kijk je naar fotografen die landschappen of studio werk doen daar zijn er veel die meer megapixel prefereren. Je aanname gaat hier totaal niet op! 

 

Een beroepsfotograaf gebruikt de tool die het gewenste resultaat geeft. Of dit nu een (D)SLR of een systeemcamera of APS-C, Full Frame of Medium format is. Met 8 of 100 megapixel is. Net als een timmerman zijn hamer kiest. Ene keer zwaardere andere keer lichtere. Ken je tools en leer ze te gebruiken op de moment dat ze nodig zijn. Er is geen one size fits all 😉

 

Albert kenende van zijn lezingen, blogs en de terloopse korte gesprekjes, zal hij dit anders bedoeld hebben. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je dropt zelf meermaals stellingen waar je er deels naast zit of je eigen mening op hebt. Dit is niet erg. Zit er ook wel eens naast. 😉 Ieder mag zijn eigen mening hebben en van fouten kan men leren. Sterker nog daar leert men juist meer van. Als ik er naast zit dan hoor ik dat graag, maar dan wel met een onderbouwing en niet met vage reacties, als dit heb ik eens gehoord/gelezen of fotograaf x y z zegt dit.  Daar leer ik helaas weinig van.

 

Helaas reageerde je niet inhoudelijk op de vragen en reacties. Dat is de reden dat ik deze geregeld herhaalde. Zo switch je aantal keer van onderwerp of komt er wat bij. Dit wat het er niet makkelijker op maakte.

 

Probeer niet zomaar mensen te quoten als je zelf niet precies weet wat of hoe ze het bedoelde. Geef je aan heb ik ergens gelezen. Probeer het stuk erbij te zoeken en plaats een link. Dit zorg al voor veel minder verwarring/ruis.  

 

En als je het ergens niet mee eens bent of iets is niet duidelijk dan kun je dat aangeven. Dan kan men kijken of men het anders kan verwoorden of verduidelijken door afbeelding of video te plaatsen. Ik had het graag anders verwoord of voorbeelden erbij gezocht. 

 

Ben zelf bewust minder technisch gaan reageren, aangezien je aangaf minder technisch te zijn. Wens je alsnog technische onderbouwing? Zoals meermaals geroeptoeterd dan ben je van harte welkom op Tweakers.net. Daar zitten aantal erg technisch onderlegde amateur als beroepsfotografen die je graag willen helpen en het willen uitleggen. En het ook in Jip en Janneke kunnen uitlegen. Als je daar voor open staat. 😉

 

/me hier off ...... En zal dan ook verder inhoudelijk niet meer reageren op je reacties hierop het forum 😉

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web