annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

L beugel voor Sony. Van Gitzo. Vergeleken met een van Really Right Stuff.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

L beugel voor Sony. Van Gitzo. Vergeleken met een van Really Right Stuff.

verwijderd

 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

RRS, loopt onder de hele camera door. Wat ik iets fraaier vind. Maar nauwelijks wat wezenlijks toevoegt.

Gitzo stopt "iets eerder" onder de driehoekige "weergave knop".

De RRS al eens zelf uitgeprobeerd? Er zijn gebruikers die net wat grip missen en de camera voorzien van de Sony GP-X1EM. Alleen is met deze grip batterij verwisselen best lastig. Gezien je deze eerst moet verwijderen. De RRS geeft ook iets extra grip met haar base plate. En verwisselen van batterij hoef je de base plate niet te verwijderen. Voegt het iets toe? Dit zal dan ook per gebruiker verschillen.

De bevestiging is "Arca Swiss". Intussen de vrijwel nieuwe wereld standaard!

Wat bedoel je precies met wereld standaard. Er zijn verschillende implementaties van "Arca Swiss" die niet altijd compatibel zijn onderling. Bijvoorbeeld; De RRS, Markins, Sunwayfoto passen niet op de Peak Design Capture V3. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden. Over een standaard kan men nog niet echt spreken.

 

Gebruik zelf de RRS BA9 + L stuk voor de A7RIII. Heb nog wel een Sunwayfoto liggen, maar deze gebruik ik zelf zelden. Staat dan ook te koop. 😉 De Sunwayfoto is vergelijkbaar met die van Gitzo en Markins. En stuk goedkoper. Zo zijn er van de RRS ook goedkopere varianten te vinden op ebay en DX.com. Die niet echt onderdoen voor de RRS.

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ik werk zelf al jaren met RRS. (sinds m 'n 7R mk2 - intussen ingeruild op m 'n A9) Dus uiteraard uitgeprobeerd. Vervelend is echter, dat je bij inruil van je camera, altijd weer "aan de bak moet". En die dingen zijn duur!

Gebruik deze nu enkel dat ik deze met fixe korting kreeg, omdat ik gevraagd ben deze te testen. Vind ik deze persoonlijk de 300,- waard? Nee... sterker nog ik zou deze zelf niet eens adviseren. Gezien de vele goedkopere alternatieven die er nu zijn. Die vaak net zo goed zijn en soms zelfs wat beter doordacht zijn. 

 

Omdat ik bij fotografie, soms panoramafoto 's maak (advies is om dat gelet op een grotere pixeldichtheid)

dat altijd in portrait te doen. En met de best mogelijke camera, gebruik ik daarvoor, de A9.

Vrijwel standaard met de 24-70 GM f. 2.8.

-

Foto 's bekijken, doe ik vrijwel altijd op m 'n computerscherm. Of 50 inch TV. Druk bijna nooit wat af.

Dus portrait, wordt uitsluitend gebruikt om goede panoramafoto 's te creeren. Nooit om weer te geven.

Wat bedoel je hier precies. Gaarne onderbouwing. Kan er naast zitten hoe ik het geleerd heb 😉

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1738681

 

 

Werk verder met een Gitzo statief. GT3531LSV (Carbon).

Op 1 na zwaarste uitvoering, maar zwaar genoeg, zeker voor de Sony 's. Zelfs met forse lenzen.

Bewust geen middenzuil. Dan wordt het weer wat "gammel".

*

Voor fotografie, daarop gemonteerd, de grootste RRS "kogelkop", die fantastisch werkt.

Ook in de winter, met z 'n grote knoppen, zelfs met handschoenen aan, goed is af te stellen.

Deze kop heeft een Arca Swiss bevestiging. Waar ik voor panoramafoto 's de Nodal Slide op gebruik.

Ook met Arca Swiss bevestiging.

Zelf sleep ik niet graag met grote statieven. Zeker niet als ik heledag te voet op pad ben. En merk dat ik zelfs met de Gitzo series 1 carbon traveler (1555) en lichte RSS kop prima uit de voeten kan. De series 2 carbon traveler met zwardere Markins kop laat ik dan ook steeds vaker thuis. Het is maar net wat goed genoeg is voor je zelf... Ieder zal dan ook zijn haar persoonlije keuze hebben hierin. 

 

Middelzuil kan het wat instabieler maken, maar dit hangt ook weer heel erg af van de situatie. Zo tijdens workshop die ik mocht geven op Bali mijn Gitzo afgestaan aan cursist en zelf de Sirui gepakt. Waar midden consol nog opzat. En prima foto's gemaakt met sluitertijden van +/- 30 sec. Niet de ideale opstelling in de zee met de golven. Dat moet ik toe geven, maar werkte uiteindelijk prima om de klus te klaren 😉

 

De camera heeft het wel zwaar gehad met zoute water, maar leeft nog. Mocht er wat gebeuren dan hebben we altijd nog backup camera's en Sony pro service 😉

 

Wagner fotografie.png

 

 

Verder blijkt uit de praktijk, dat als je snoertjes, in de camera wilt pluggen, HDMI / USB / Micro,

je de deurtjes van de camera, met L-grip gemonteerd, erg slecht open krijgt.

 Dat kan prima, maar doorvoor zal je de L-Bracket iets uit moeten schuiven. Bij de RRS kun je L stuk uitschuiven en bij de Gitzo, Markins, Sunwayfoto zul je de de bodemplaat moeten verstellen. Zo kun je gemakkelijk de gewenste ruimte creëren

Schermafbeelding 2018-07-21 om 10.04.11.png

 

 

De door jouw getoonde Sony "grip" is ook wat mij betreft, nauwelijks nodig.

Verder lastig, omdat je bij accu verwisselen, "de hele zooi moet slopen".

Denk met name door Sony zelf bedacht, om met de A7 + dat ding, een soort "A99" gevoel te creeren.

Gaf daarom al aan dat dit persoonlijk is en dat ieder voor zich zelf kan bepalen of iets een toegevoegde waarde heeft, maar er zijn aardig wat gebruikers die dit wel zo ervaren. Meest gelezen argument van deze gebruikers is dat ze de pink niet kwijt kunnen. En dat van het verwisselen van batterij gaf ik toch al aan 😉

 

De Sony batterij grip gebruik ik zelden. Wil deze nog wel eens pakken met de wat zwaardere camera objectief combinaties. Dit heeft voor mij dan meer met balans te maken. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het stukje wat je niet begrijpt zal ik nogmaals proberen duidelijk te maken.

 

Nou nou...    /me laat het dan ook maar hierbij en leest dan ook maar niet verder.... 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

 

verwijderd

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je de opening van je reactie gelezen. "Het stukje dat je niet begrijpt" De is niet erg handig geformuleerd. Hier haak ik persoonlijk al af als er zo gereageerd wordt. 

  

Je hebt veel meer ruimte, met lage sluitertijden, zonder bewegingsonscherpte te hebben.

Dat scheelt wel een stop of 3, vergeleken met de overigens uitstekende presterende 7A R2

m.b.t. deze stelling zie ik geen onderbouwing. Vraag mij af hoe kom je tot de 3 stops (bewegingsonscherpte). Leer graag bij, maar dan wel doormiddel van onderbouwing. 

 

Maak je de vergelijking 1:1 of houdt je rekening met de variabelen? Bedoel je niet dat door dat je meer detail in de foto hebt je hierdoor de bewegingsonscherpte beter ziet? En je dit vertaald naar 3 stops. 

 

Wellicht helpt artikel van Jeroen

https://tweakers.net/reviews/4150/all/zin-en-onzin-van-veel-megapixels.html

 

En volgende topic discussie

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1738681 

 

Edit:
Deel van technische gebrabel weggehaald. 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je geeft helaas geen antwoord op de vraag om een onderbouwing. Hoe kom je aan de 3 stops. Ben hier wel benieuwd naar. 

 

Hoe meer details er worden weergegeven des te sneller een verkeerde scherpstelling/beweginsonscherpte zichtbaar worden. Zeker als je gaat pixel peepen. 

 

 

En last but not least, alle pro camera 's in de professionele klasse, zitten rond die 25 milj. pixels.

Is dat toevallig????? Ik denk van niet.

Verklaar je nader waarom niet. En wat is de definitie van Pro camera. Als je iets schrijft. Probeer dit dan te onderbouwen. 😉

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web