annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Instellingen voor Sony A7RIII

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Instellingen voor Sony A7RIII

ONDERWERP : INSTELLINGEN VOOR DE A7R3

Aan het menu is heel wat veranderd bij de A7R3 t.o.v de versie II. De camera versie A7R3 is intussen al een tijdje op de markt, en wie wil zijn ervaringen delen  wat betreft de instellingen...? Voornamelijk wat betreft het menu foto's (niet zo zeer wat betreft filmopnames). 1) Welke instellingen leveren beste resultaten op voor natuurfotografie en landschappen . 2. Welke instellingen  zijn aangewezen voor all-round fotografie. 3) Welke instellingen krijgen de voorkeur als je wil fotograferen uit de hand (zonder statief)...? 4.Welke instellingen zijn aan te bevelen voor sportopnames ? 5. Welke zijn uw persoonlijke instellingen in het algemeen? 6) Welke ervaringen heeft met deze nieuwe camera (A7R3) waarop moet  zeker gelet worden (welke instellingen dienen altijd actief te zijn)?

Zelf ben ik nog op zoek naar de diverse mogelijkheden die de sony A7RIII biedt, ik moet dus ook nog veel ontdekken uit de praktijk en heb dus nig geen ervaringen met deze camera.

Wie tips heeft en ervaringen, alvast bedankt om ze te delen...

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Hier onder 2 pagina 's uit de gevonden gebruiksaanwijzing, specifiek voor instelling AF-C.

 

Dit zijn naar mijn idee de meest belagrijke settings, die op zich vrij logisch zijn.

Hoe sneller het onderwerp, en hoe minder voorspelbaar - breder scherpstelpunt.

Hoe sneller het onderwerp, en hoe voorspelbaarder waar hij of zij uitkomt = smal scherpstelpunt.

 

Over de AF-C heeft Canon vrijwel een klein "bijbeltje" geschreven. Zo veel is er over te vertellen.

Vindt deze uitleg van Sony zeer goed bruikbaar.

** ** **

SONY ILCE-9 AF Setting guide vb 01.jpgSONY ILCE-9 AF setting guide vb 02.jpg

profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Hey,

 

Deze heer doorloopt het gehele menu voor je :wink: (wel in het Engels)

 

https://www.youtube.com/watch?v=CgUJNiOU1Gs

 

En ook deze heer geeft je wat handige tips mbt de 3 snelmenu's die je kan gebruiken.

Hij heeft nog meerdere handige tips als je op zijn Youtube kanaal kijkt

 

https://www.youtube.com/watch?v=zPpelMC75lw&list=PLglbcrevNhCEFRItZktFT5k0qmmCGS7vj&index=4


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gebruik zelf dan de a7r3 naast de a7r2, ondanks dat menu nog steeds een ongestructureerd zooitje is 😉 Kom ik er zelden in. Welke functies gebruik jij veel?  Zet deze onder de knoppen die voor jou logische zijn. Voordeel van de a7r3 is dat je knoppen kunt toewijzen voor verschillende modie. Foto's maken, filmen, preview. 

 

Je kunt tevens persoonlijk shooting modes instellen 1,2 & 3) Deze word vaak niet gebruikt, maar kan makkelijk zijn als je graag bepaalde settings gebruikt. Bijvoorbeeld als je geregeld switch van settings voor landschap naar settings voor autosport of anders. 

 

Wat ik uit heb staan is:

* Long exposure NR

* High ISO NR & Auto DRO

* Audeio Signals

* Auto Brightness for viewfinder

 

Volgende aangezet:

* Grid Lines

* Touch screen. 

Vast nog wel meer. Maar alles is terug te vinden in de handleiding of online filmpjes zoals hierboven vermeld. Als je de camera goed insteld naar je eigen wensen dan zul je merken dat je nog zelden het menu nodig hebt. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wellicht heb je hier ook iets aan? 😉

 

Sony a7R III Training Tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=ExqpymyUFt4

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Poulnie
Ontdekker

Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie camera. Ik ben sinds 1,5 maand ook eigenaar van een exemplaar. Voorheen gebruikte ik een Canon. 

Het aantal instelmogelijkheden duizelde me en ik had geen consistente resultaten bij het fotograferen. 

Daarom ben ik op zoek gegaan naar aanvullende en achtergrond info.  Die vond ik in een downloadable boek van Gary L Friedman. Dat boek kost wel geld ($32 oid), maar is mijns inziens het geld dubbel en dwars waard. Het boek omvat ruim 700 pagina’s en een verlheid van linkjes naar aanvullende informatie, voorbeelden en tips. 

 

Hij houdt ook een blog bij (de Friedman archives) waarin heel veel tips en voorbeelden te vinden zijn. 

 

Voor de duidelijkheid, ik heb geen relatie (anders dan klant) met deze heer, maar wilde je dit niet onthouden. Mij helpt het enorm. 

 

Succes!

Poul

 

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

bedankt voor de info


Met vriendelijke groet
Fotografie L.A.M.P
http://lampfotografie.blogspot.be