annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Instelling Sony A6000

profile.country.NL.title
Peterr1959
Ontdekker

Instelling Sony A6000

Beste Sony fans,

wie van jullie kan mij vertellen welke instellingen geselecteerd moeten worden op mijn Sony A6000 om van de gemaakte foto in landscape een afdruk van 1 bij 2 meter te laten maken? Op diverse sites krijg ik bij het uploaden de melding dat betreffend bestand niet groot genoeg is. Welke instellingen moet ik hiervoor in het menu aanpassen?

 

alvast vriendelijk dank voor de hulp

 

Groeten Peter

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Peterr1959 

 

Beste Peter, leuke en begrijpelijke vraag....echter, het is geen instelling in je camera.

je kan het bestand verkleinen in een bewerkings programma, en daarnaast is voor een afdruk vooral het aantal pixels per inch belangrijk. Voor goede afdrukken wordt meestal 300 p/i aanbevolen, voor een foto op het web is 150 p/i meer dan voldoende.

 

Hoe groot is je bestand in MB’s? Want als je een zo grote afdruk wil maken heb je toch wel een bestand van 15-20 MB nodig denk ik.

linkje met meer uitleg;

https://www.camerastuffreview.com/nl/algemeen/hoeveel-pixels-voor-een-print

 

En als de gekozen leverancier niet zo’n groot bestand kan uploaden, dan een andere aanbieder zoeken

hoop dat dit je geholpen heeft,

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Peterr1959
Ontdekker

Beste Sigi,

 

Dank voor je reactie, waarmee je mij perfect geholpen hebt! Zeker ook met de link die je toegevoegd had.

 

vriendelijke groeten Peter

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Peterr1959 

 

bedankt voor het compliment Peter, succes met de print(s).

 

Sony Banner.jpg

 

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en