annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Importeren video van Sony A7M4 naar Mac laptop

profile.country.NL.title
Saremaar
Nieuw

Importeren video van Sony A7M4 naar Mac laptop

 Hulp gevraagd. Ik heb enkele weken geleden deze camera gekocht. Daarbij de beste fotokaarten dus alles is nieuw. Volgens Sony moet je met Imaging Edge je foto's en video's importeren naar je pc. Dat kan draadloos via Bluetooth of via Wifi. Maar wat ik ook probeer, mij laptop ziet geen video's via de kaart. Foto's wel. Inmiddels heb ik als redmiddel iMovie geïnstalleerd want dat programma ken ik redelijk goed van de tijd dat ik nog met een Canon camera werkte. Volgens iMovie wordt mijn Sony camera ondersteund dus wat doe ik verkeerd! Wie herkent dit probleem en kan mij helpen met de oplossing. ps, alleen de camera speelt de video af, ook mijn iPhone 13 pro max ziet de video's niet. HELP en alvast bedankt voor reacties.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Saremaar en welkom bij de Community!

 

Jammer dat het zo uit de doos niet werkt zoals je verwacht had!

Heb je de laatste versie van Imaging Edge?

Met welke instellingen sla je de videos op?

Ze zitten in een ander mapje dan de foto's, misschien zit daar nog een puntje om even naar te kijken? (Private -> MP4 root -> Clip)

Succes!
Antonette

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Saremaar 

 

Ik doe overzetten van camera naar PC/LT/MB o.i.d. altijd via een card reader. Foolproof, geen gedoe met updates, gewoon altijd prijs. (gelukkig heeft Apple de card reader weer terug gebracht in de MBPro ;-)). )

 

Vriendelijke groet,

Sigi

mijn foto's op; 500px en