Deel jouw ervaring!
Graag wil ik weten hoe ik mijn scherpstelpunt kan verplaatsen in mijn beeld elke keer.
En niet na elke foto ik dit opnieuw moet doen.
Is daar een oplossing voor?
Alvast hartelijk dank voor een reactie.
Hoi
Scherpstel gebied is niet instelbaar bij de automatishe instellingen dus ook niet bij de snelkeuzes(scn)
Echter wel bij de de instelling P ,S,M,
Ga naar het menu en helemaal links naar het picto van fototoestel.
Dan ga je naar 3 daar staat bovenaan scherpstelmenu en kun je kiezen breed, flexibelpunt (S, en M ,Zone )
EnMidden. c2 heeft een korte uitleg.
Dus jij moet het volgens mij op breed zetten .
Hopelijk ben je hier mee geholpen .
(Het knopje c1 heeft ook scherpstelfuncties.)
Gr
Kees B
Kees heel erg bedankt voor je reactie.
Maar het is nog niet wat ik zoek.
Als ik een flexibel punt instel en ik ga in het midden staan en maak een foto. Dan wil ik een foto maken rechts of links boven maar dan moet ik eerst weer terug naar het menu om een flexibel punt in te stellen en dat is waar het probleem in zit.
Het lukt wel aardig met breed maar ook niet bij alles.
Dus misschien kan het wel helemaal niet maar dat lijkt me vreemd.
Alvast bedankt met het meedenken. Groetjes Ineke
Hoi @cmoerla,
De A6000 kan helaas niet focussen door middel van het touch screen. Dat is de handigste oplossing in mijn mening.
Wat echter wel een genot is, zijn de autofocuspunten van de camera zelf. Die zitten over het hele frame verspreid en daardoor focust de camera meestal in een keer goed.
Mocht dat niet het geval zijn, is het sneller om je vinger van de knop te halen en dan opnieuw te focussen. En alleen in het geval dat hij herhaaldelijk niet goed gokt op wat je wilt fotograferen, kun je middels de instellingen het bijwerken.
Dat zou zeker wat moeten schelen.