annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geheugenkaart A77II

profile.country.NL.title
16januari
Lid

geheugenkaart A77II

 

 

Vorig jaar december heb ik een Sony A77II aangeschaft. Super tevreden ben ik daar mee!

Echter een paar maanden geleden kreeg ik meldingen dat de geheugenkaart niet leesbaar is en dat ik de kaart opnieuw moet plaatsen. Ook tijdens het fotograferen kreeg ik meldingen dat de beelden niet weggeschreven konden worden.

Voor de A77II had ik de A58 en ik heb nog nooit problemen met het kaartje gehad. Het was een SanDisk Ultra 32 GB, 80 MB's.

Ik heb een nieuwe kaart besteld, Extreme PRO 32 GB, 95 MB's, omdat ik het vermoeden had dat er een sneller kaartje in zou moeten.

Het is een tijdje goed gegaan, maar ik krijg nu steeds vaker de melding dat de geheugenkaart niet leesbaar is en dat de kaart opnieuw geplaatst moet worden. En ook tijdens het fotograferen kunnen vaak de beelden niet worden weggeschreven.

 De kaart is overigens geformatteerd. Ik vraag me af wat het probleem is, het kaartje of contactpunten in de camera of dat er een ander probleem speelt. Ik kom er niet uit, hopelijk heeft iemand voor mij een oplossing.

Bedankt alvast,

Sarah Di Tucci

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Sarah, 

 

Super om te horen dat je super tevreden bent met de A77M2! Aangezien je aangeeft dat het om een SanDisk geheugenkaart gaat, adviseer ik je om contact op te nemen SanDisk. Wellicht kunnen zij jou meer informatie geven over deze melding.


Groeten, 
Thijs

 

profile.country.NL.title
16januari
Lid

Bedankt voor je reactie Thijs. Ga ik doen. Ik had gehoopt dat er meer Sony-A77II-gebruikers dit probleem hadden en een oplossing hadden. Het blijft vreemd dat ik met de A58 nooit problemen heb gehad.

groet,

Sarah

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je de camera al eens reset gegeven naar fabrieks instellingen? Heb je als eens kunnen testen met een kaartje van ander merk. Al denk ik niet dat het aan merk ligt. Gezien ik diverse cursiten heb gehad in verleden die Sandisk in hun Sony's gebruikten, waaronder het door jou genoemde camera model. 

 

Zou eerst eens proberen met kaartje van ander merk. Hier ook problemen mee. Dan reset naar fabrieks instellingen (zie handleiding) en je kunt nog controleren of er Firmware update is. Werkt dit alles niet neem dan contact op met Sony. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
16januari
Lid

Dank je wel voor je reactie.

Ik ga het uitproberen!

 

groet,

Sarah

 

profile.country.NL.title
catharina58
Ontdekker

Hallo Sarah,

 

Ben je er inmiddels achter wat het probleem is met de geheugenkaart? Ik heb dit nl. ook!

Hoor het graag.

 

groet

Carla

profile.country.NL.title
16januari
Lid

Hoi Carla,Bij mij is het opgelost. Ik heb er een ander merk (Transcend) geheugenkaart in gedaan. Voor mij was dit de oplossing ik heb geen problemen meer.Hoop dat dit bij jou ook de oplossing is.Groeten,SarahVerzonden vanaf Samsung-tablet.
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Je foto's nooit wissen in de camera en altijd formatteren in de camera. Nooit in je kaartlezer. Dan krijg je nooit probleem met je kaart. Maakt niet uit welk merk je gebruikt.📸

profile.country.NL.title
16januari
Lid

Dank voor je reactie daisy5557!

Bij mij heeft een ander merk kaartje wel geholpen. Sindsdien geen klachten meer.

hartelijke groet,

Sarah