annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Fototoestel SONY 7aiii

profile.country.BE.title
matval57
Ontdekker

Fototoestel SONY 7aiii

Hallo,

 

Na in het verre verleden op pad te zijn gegaan met een eerste digitale camera DSC85 schakelde ik over op spiegelreflex Canon. Nu is mijn oog teruggevallen op de Sony 7a iii omdat deze een heel goede review heeft en ook een stuk lichter van gewicht. Probleem zijn de collectie lenzen van Canon die ik wil blijven gebruiken. Ik heb via internet ervaringen opgezocht met de Sigma MC11 als adapter. Sommigen zijn tevreden en anderen niet. Is er iemand met ervaring met gebruik van Canon-lenzen op de 7a iii ???

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Leuk om te horen dat je interesse heb in de Sony A7 III! Wellicht kun je het antwoord op jouw vraag in dit topic vinden: https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/sony-a7-adapters-thread/td-p/1597373

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De Sigma wordt inderdaad beter gevonden dan bijvoorbeeld de metabones. Het hangt ook wel af van de kwaliteit van je lenzen. Een lens die nu traag scherpstelt zal niet sneller worden met een adapter. Kwestie van uitproberen dus welke lenzen wel en welke niet prettig werken met de adapter.

profile.country.BE.title
matval57
Ontdekker

Hallo,

 

Bedankt voor de info. Zal mij verder informeren over gebruik van de Sigma MC11. Het zou blijkbaar voorlopig de beste adapter zijn. Sommigen beweren dat de autofocus niet werkt en altijd manueel moet gebeuren en dat hij ook niet werkt in video. Misshien spreken deze mensen uit standpunt van de a7ii. Zou de a7iii dan beter zijn ?? Ook belangrijk is dat alles op het toestel kan weegegeven worden in het Nederlands. Spijtig dat Genk niet bij de deur is voor de demodagen.

 

Groetejes

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De A7III heeft inderdaad een heel ander autofocus systeem. Dat het wel werkt op die camera en niet op de A7II zou zo maar kunnen.

profile.country.BE.title
matval57
Ontdekker

Hallo,

 

Bedankt voor het bericht.

 

Matval

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@matval57 

 

Zelf zou ik voor de A7iii gaan....wel met de notitie dat ik geen fan ben van allerlei "tussen" apparaten zoals metabones of MC-11 etc. (zie ook allerlei vorige posts van mij)

Uiteindelijk geeft het altijd een vorm van lichtverlies. Maar gezien het hebben van Canon lenzen zou ik , afgaande op allerlei reviews, eerder gaan voor de MC-11 dan voor de Metabones.

 

Going "native" is voor mij op de langere duur altijd de beste oplossing, daarbinnen is het zo dat allerlei merken (Sigma, Tamron, Zeiss, Samyang en nog heel veel anderen 😉) hele goede lenzen in hun assortiment hebben om volledig voor de Sony FE vatting te gaan. Een beetje Google geeft heel veel alternatieve keuzes!👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en