annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Extreem trage verwering ARW bestanden sinds macOS Ventura

profile.country.NL.title
Ernst.Mulder
Nieuw

Extreem trage verwering ARW bestanden sinds macOS Ventura

Sinds macOS Ventura (en nu ook macOS Sonoma) is de verwerking, in de Finder, van ARW bestanden uit een Sony ILCE-7RM4 camera extreem langzaam. Vooral als de bestanden op een externe USB schijf staan. Een aantal seconden per Finder voorvertoning. Het duurt soms minuten voordat de Finder alle voorvertoningen laat zien, en ondertussen reageert de Finder als dikke stroop. Zelfs op een goed uitgeruste Mac Studio.

 

Van diezelfde bestanden staan de voorvertoningen in een flits in beeld met macOS 12 en eerder. Zelfs op een oude iMac uit 2015.

 

Het is geen caching issue, ik gebruik een set testbestanden om verschillende macOS versies te testen, ook schoon geïnstalleerde systemen. Het probleem is begonnen met macOS Ventura.

 

Is dit een bekend probleem bij Sony? Moet ik bij Sony zijn of bij Apple, en waar kan ik terecht voor dit probleem? Voor nu staat er macOS 12 op de Mac Studio, upgraden naar Ventura of later gooit de hele workflow in de war.

 

Ernst Mulder

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @Ernst.Mulder ,

 

Ik heb je vraag intern doorgezet en kom er op terug zodra ik een antwoord heb.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @Ernst.Mulder ,

Dit probleem dient echt bij Apple te worden neergelegd aangezien er aan de kant van SONY niets is gewijzigd.

Ik hoop dat zij je verder kunnen helpen.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
Ernst.Mulder
Nieuw

Beste ChanelSony,

 

Het lijkt me dat de kans erg klein is dat Apple iets doet met een klacht van één gebruiker. Ik zou overigens ook niet weten hoe ik dit zou moeten melden bij Apple. Het zou me niets verbazen als hun antwoord zal zijn "leg dit neer bij Sony".

 

Kunnen jullie als Sony niet bij Apple aan de bel trekken?

 

Het lijkt me immers ook in het belang van Sony dat dit wordt opgelost. Dit moet toch een probleem zijn dat ook bij andere klanten speelt.

profile.country.NL.title
Jan_Ma
Nieuw

Try to turn-off Spotlight (i.e. Mac indexing) in concerned file folders. It brings some improvements in file transfer with Ventura (also Sonora), yet it is not a dramatic improvement. Well, something is better than nothing.

In Mac go:

System Preferences -> Spotlight (or Siri&Spotlight) -> Spotlight Privacy (at the bottom) -> (add location(s) to prevent Spotlight search (indexing) in those locations