annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Door gaas fotograferen

profile.country.NL.title
Riona.
Lid

Door gaas fotograferen

Als ik voor een hek sta en ik wil door het hek heen fotograferen lukt mij dat niet , welke instelling heb ik dan nodig ?

Ik weet ook wel dat ik de lens tegen het hek moet zetten maar dat kan niet altijd , vandaar mijn vraag.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Sowieso lukt het met handmatig scherp stellen. Daarnaast helt het vaak als je een aantal keer de sluiterknop gedeeltelijk indrukt, zodat de camera een ander scherpstelpunt zoekt.
Je kunt ook de camera iets anders op een plek boven het gaas richten, de sluiterknop half ingedrukt houden en dan door het gaas heen fotograferen.

 

Het is ook informatief als je vertelt welke camera je hebt.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Riona. 

 

Hier kan de DMF scherpstel functie handig zijn. Je drukt half in, de camera begint dan met scherpstellen, maar als het niet is waar je wil draai je aan de scherpstelring van je lens om direct handmatig scherpstellen te gebruiken. 

Afhankelijk van je camera kun je wel of niet onderwerpen volgen, vanaf de a7r5 en alles wat nieuwer is kun je direct MF aanzetten in het menu zodat je ook in andere standen zoals af-c de handmatige scherpstelling te gebruiken. Ik heb dit bijvoorbeeld gedaan met iemand die achter een harp zat en ik door de snaren heen wilde fotograferen. Dat is denk ik wel een vergelijkbare situatie dan door een hek. 

 

Groet,

Antonette