annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 7 R III UHS-I kaart blokkeert in Slot 1

profile.country.BE.title
F3ankM
Ontdekker

Alpha 7 R III UHS-I kaart blokkeert in Slot 1

Ik heb me op heden een Apha 7 R III camera aangekocht en wordt reeds vanaf het eerste moment geconfronteerd met een probleem. Het plaatsen van een kaart in sleuf 2 gaat probleemloos, in sleuf 1 echter, blokkeert de kaart en kan enkel met een pincet uit de sleuf worden getrokken. Ik heb reeds twee kaarten geprobeerd, die probleemloos in sleuf 2 kunnen worden ingevoerd / uitgenomen en eenzelfde probleem vormen in sleuf 1 😕 

Heeft iemand in deze community mogelijk reeds eenzelfde probleem gehad?
Alvast bedankt voor jullie advies!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Herken het probleem niet. Advies ga eens bij de winkel langs waar je deze gekocht hebt of neem contact op met Sony. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
F3ankM
Ontdekker

@Instaphoto Dank je voor het advies. Ondertussen heb ik op buitenlandse fora Alpha 7 R III eigenaars teruggevonden met een gelijkaardig probleem en werd - begreep ik - de camera vervangen.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Op dpreview als FredMiranda wel eens keer voorbij gekomen, maar niet als bekend issue. Verwacht dan ook dat dit gefixed wordt of zoals je schrijft camera omgeruild. 😉

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
F3ankM
Ontdekker

@Instaphoto Ik had de kaart in sleuf 1 geplaatst zonder het toestel in te schakelen (dit ging probleemloos in sleuf 2). Deze morgen dacht ik, mogelijk moet ik het toestel inschakelen vooraleer de kaart te plaatsen ... en ja, ook de kaart kon nu probleemloos in sleuf 1 worden geplaatst en uitgenomen. Ik weet niet, dat ik schaamrood op de wangen moet krijgen omdat het inschakelen van het toestel vanzelfsprekend is vooraleer de kaarten in de lezers te plaatsen of is dit eerder toeval en ga ik best toch nog even langs de fotozaak?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

HIer net even getest met mijn a7rIII en daar kan ik beide kaarten gemakkelijk verwisslen als deze aan staat. En kan dan ook weer netjes door fotograferen. Zal kijken of ik nog kan testen met andere a7rIII vandaag. 

 

Ik zou zeggen zie het nog even aan. Je kunt de vraag ook altijd even neerlegen bij de winkel of Sony. Herkenen zij dit? 

 

Edit:

Net nog even bij A9 en andere A7R III getest zonder probleem als de camera aan staat. 

 

Blijft het goed gaan als je de camera uitzet. Zelf heb ik de tik dat ik de camera altijd uitzet als ik batterij of SD verwissel. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web