annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afdrukken hapert soms

profile.country.NL.title
DeKlik
Nieuw

Afdrukken hapert soms

  • Goedemorgen, 

Ik heb een a7riii van 3 jaar oud voor  vastgoedfotografie. Soms hapert de afdrukknop. Ook met de afstandsbediening hapert het soms met afdrukken. Dan zie ik linksonder in het scherm een groen lampje en zet ik de camera uit. Na het afsluiten hoor ik een klonk geluidje en dan zet ik hem weer aan. Vanuit dezelfde hoek kan ik nog steeds geen foto maken maar wel wanneer ik de camera wat draai naar een andere richting. Ik werk met Hdr. Ik dacht eerst dat het contrast teveel was bij bijvoorbeeld een wat donkere ruimte met aan het einde fel licht wat door het raam komt. Maar ik ben er nog niet uit waarom hij af en toe weigert af te drukken. Hebben jullie een idee? 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Hallo, kijk eens op blz 5/14 van camera1 menu AF1 regel 2 en 3 .  Daar stel je afdruk prioriteit in. Als je camera niet in focus is = niet afdrukken of altijd afdrukken of een gebalanceerd afdruk moment.  Als je camera zo ingesteld staat dat hij niet afdrukt als er geen focus is heb je jou omschreven probleem. 

De klonk bij uitzetten is blijkbaar normaal en heeft niets met dit probleem te maken. Volgens mij is dat het vastzetten van de sensor, die normaal gesproken kan bewegen als steady shot aanstaat. 

Ik heb ook een a7r3 en bij mij staat de afdruk prioriteit op gebalanceerd.