annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6500 omschakelen van M1 naar M2

profile.country.NL.title
Kik149
Ontdekker

A6500 omschakelen van M1 naar M2

Dag allen,

Je kan op de A6500 twee geheugenplaatsen naar eigenbelieven invullen. Ik heb ze ingevuld voor vogelfotografie. M1 voor wanneer de vogel op bijvoorbeeld een tak zit (spotmeting), M2 wanneer de vogel in de lucht (gaat) vlieg(en)t (breed meting). Dan moet je snel om kunnen schakelen. Het probleem is dat je bij het omschakelen eerst een tabel krijgt voorgeschoteld van de instelling van het geheugen waar je naar toe gaat, dat kan ik natuurlijk niet gebruiken. Door snel de ontspanknop in te drukken gaat hij weg, maar is er ook een mogelijkheid om deze hindernis uit te schakelen??

Bij voorbaat dank,

Kik

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi Kik, goed om te horen dat je met veel plezier gebruik maakt van de A6500!

Naar mijn weten is dit inderdaad de snelste manier om te wisselen tussen de M1 & M2 standen.

Groeten, Thijs

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Kik149

 

Heb zelf ook een A6500 als backup camera. Heb even gezocht of je die "tussentijdse info" uit kunt zetten.

Maar weet vrijwel zeker, dat dat niet kan.

 

Heb eerlijk gezegd de indruk, dat je voor die ene wijziging, die je wilt instellen = van spot naar breed,

beter een andere instelling kunt gebruiken. Bijv. een van de memoryknoppen (Als die nog vrij zijn)

Zet je bijv. standaard de breedte op spot. En onder bijv. C1 de wijziging naar "breed".

 

*

De M1 en M2 instelmogelijkheid is vele malen "uitgebreider".

Je kunt vrijwel alle belangrijke zaken in 1x aanpassen.

 

Ik gebruik het voor filmen.

De M1 voor de normale opname snelheid, met sluitertijdvoorkeuze, en alle instellingen,

die daarvoor verder nodig zijn. En dat zijn er zo uit m 'n hoofd een stuk of 7.

 

De M2 gebruik ik voor vertraagde opnames, waarvoor je anders de wereld aan instellingen moet verstellen.

En je anders geheid een "shot" mist.

 

Succes.

 

profile.country.NL.title
Kik149
Ontdekker

Hallo Tjardi,

Bedankt voor je zoektocht; je hebt dus ook niets kunnen vinden.

Wat ik schrijf is alleen bedoelt als illustratie van wat ik bedoel. In het genoemde geval heb ik meerdere instellingen veranderd; zie hieronder. Beide instellingen staan ook op cintinue opname Mid.

Met vriendelijke groet,

Kik

 

BIF (BIRDS IN FLIGHT)

 

The 6500 has 2 presets.

 

The first one is set for 3:2 frame (to receive the maximum pixel image),

S 2000,

A 8,

ISO auto and

Af C on wide frame.

This enables the camere to quickly find the birds against a clear sky.

 

The second preset the S is set to 400 and the frame to

16:9 for more composition in my favoutite frame for displaying my pictures and the AF is set at S and center.

The shots below are all three at the high speed setting.