annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A33 Probleem in de studio

profile.country.nl_BE.title
HolyWolve
Bezoeker

A33 Probleem in de studio

Beste collega fotografen,

ik heb een jaar geleden een sony alpha 33 gekocht omdat men toen heeft gezegt dat dit een pracht toestel is, ik was toen een beginner en wist dus niet goed wat en hoe.

Al bij al is dit een prachtig toestel, leverd schitterende beelden en super in gebruiksgemak.

Maar het nadeel is dat ze voor alle accesoires hun eige aansluiting nodig hebben.

Nu na een jaar wil ik de fotografie een stap verder zetten en naar de studio trekken.

Ik bodste daar meteen al het probleem dat iedere sony eigenaar wel kend, een universele zender past niet op de flitsschoen.

Geen probleem dacht ik, een addaptertje en het is opgelost.

Zo gezegt zo gedaan, een flitsschoen gekocht en hupla, terug naar de studio.

Ik zet de zender erop stel alles in zoals het hoord, kijk door de zoeker en poef, zwart.

Ik heb ondertussen al ontdekt dat mijn camera de verschillende triggers die ik geprobeert heb niet herkent en dus de zoeker mij de gewone live view weer geeft als ik niet zou flitsen.

Even schets van de instellingen en situatie: volledig donkere studio met enkel de piloot lampen aan. Licht meeting gedaan en mijn camera in gesteld op 1/125s en f11 met iso200 zoals de licht meter me vertelde.

Maar als ik dan op de ontspanknop druk gaan de flitsers mee af en heb ik weer een fototje extra op mijn kaartje, dus aan de verbinding naar de trigger is dus niets mis.

Ik kan gewoon niet zien naar wat ik trek, vrij lastig dus.

Weten jullie raad met dit probleem of ben ik ge noodzaakt om een echte spiegelreflex te kopen?

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,

Kjeld

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is een gekend probleem met eerste generatie SLT-modellen...

Uw oplossing is ofwel omslachtig: http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&thread=37471754

Ofwel een A77 kopen, wat met de studio flash-port WEL zonder enig probleem (dus ook geen donkere EVF) in de studio gebruikt kan worden!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training