annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Flits HVL-F60M

03diNa17
Ontdekker

Flits HVL-F60M

Ik heb een flits gekocht een en half jaar geleden op internet ,maar wel een sony. Die flits geeft eigenlijk nooit goed gegaan ,maar door dat ik eigenlijk nog niets van flits kende dacht ik dat het aan mijn lag . ik ben dan een cursus flitsen gaan volgen en daar hebben ze gezien dat die flits eigenlijk niet goed kon werken . je kan de flits compentatie zowel op -3 als +3 zetten is dat het zelfde resultaat.

de eertste vraag dat ik gekregen heb is waar heb je hem gekocht op internet in een bekende site of bij Sony winkel zelf .Ik had hem op een bekende site gekocht waar ik al veel producten gekocht heb eb tevreden van ben.

Nu zou er iemand beweren dat een flits dat van een sony verdeler komt en  200 euro duurde kost,voor het zelfde ,een betere flits is dan die dat ik gekocht heb. maak sony dan voor het zelfde producht twee verschillende.

Wat ik niet kan geloven.
.Als ik wil moet ik nu 160 euro betalen om hem te laten vermaken Of moet ik 600 euro betalen in een Sony verdeler of op een betrouwbare site op internat weer een kopen aan 389 euro.

Kan iemand mijn verder helpen

MVG

nadine

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb niet dezelfde flits, dus het is moeilijk om je direct te helpen, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de flits defect is...

 

Je kan ook met je camera de flitscompensatie instellen. Heb je dat geprobeerd? Werkt dat ook niet? (Je kan flitscompensatie vinden onder de Fn knop van je camera...welke camera heb je?)

Ik veronderstel dat je in TTL werkt?

Als je flits, krijg je uberhaupt een normaal geflitste foto?

 

Kan je nog wat details geven in welke situatie en welke settings van de camera je probeert flitscompensatie te bekomen? We moeten eerst proberen te ontdekken of de flits echt een defect heeft...

 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
03diNa17
Ontdekker

Ik heb mijn flits laten testen in school en daar hebben ze alles geprobeerd zowel in de flits zelf als in mijn camera A77. maar niets helpt. Zowel als -3 als +3 waren de zelfde foto's. Ik werk in TTL. Ze hebben het zelf geprobeerd manuel .

Ik werk met mijn camera bijna altijd op  manuel.

Maar wat mij  het meeste verontrust is de vraag of ik hem in het buitenland heb gekocht ,maar ik heb hem op een betrouwbare site gekocht waar ik al veel gerief heb gekocht ,zou er daar echt een verschil van flitsers zijn..

MVG

Vlaminck nadine

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bij mijn weten is er geen verschil tussen flitsers gekocht in buiten of binnenland.

 

Zou u mij 1 pleziertje willen doen om u goed te kunnen helpen:

U zei dat de school de flitscompensatie zowel op de camera als op de flits heeft proberen wijzigen.

Helaas kennen de meeste scholen Sony camera's niet heel goed, misschien hebben ze enkel aan de gewone exposure compensatie gedraaid.

 

Zou u ondanks deze info toch het volgende willen proberen:

-Zet de flitscompensatie op de flits op 0EV

-Plaats de flitsadapter op de camera en zet ze goed vast (aandraaien)

-Plaats de flits op de adapter en maak vast.

-Zet flits en camera aan

-Druk op Fn op uw CAMERA

-Rechts (onder elkaar) ziet u als 3e symbooltje de flits compensatie (met de bliksemschicht)

-Neem eens een foto op -3EV en +3EV.

 

Dit moet werken als uw flits niet defect is. Laat u het ons weten?

 

Als het werkt op de flits compensatie via de camera aan te passen, dan is het normaal dat de flits compensatie op de flits zelf niet werkt.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training