annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Tough SD kaartjes terugroepactie

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony Tough SD kaartjes terugroepactie

Ik ben een heel grote fan van Sony Tough kaartje (ik wil nooit nog niet-Tough kaartjes...), maar ook met deze kaartje kan je pech hebben. Zo is er volgende terugroepactie:https://www.sony.be/nl/electronics/support/memory-cards-sd-cards/sf-g128t/articles/00246876

 

Mooi is de service dat je deze kaartjes kan laten omruilen via deze site:

https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/SDCardProgram

En dat gaat zeer vlot (snelle communicatie en heldere instructies).

 

Zit nu in de laatste stap, maar toch loop ik hier vast:

-Ik krijg een UPS retourlabel voor verzending naar de UK

-Bij het nauwgezet nalezen van de instructies, zegt men dat je de een ingevulde handelsfactuur in 3-voud moet opsturen voor de douane (aangezien de UK nu met de Brexit...). 

 

Heeft iemand al ervaring sinds de Brexit om van de terugroepactie van de Sony Tough kaartjes gebruik te maken?

Is deze handelsfactuur al vooringevuld door Sony Support? Ik vind er niets van terug helaas en de instructie op dit vlak is nogal vaag...

 

Thanks!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Portmixus,

 

Ik zal het voor je intern navragen aan een van onze experts.

 

Groetjes,

Noa

profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi,

 

Ik heb je een privé berichtje gestuurd!

 

Groetjes,

Noa

profile.country.NL.title
CarelBrugman
Ontdekker

Ik heb een slechte ervaring met deze terugroepactie. Ik kreeg begin januari (inderdaad een paar dagen na Brexit) een terugzendlabel van Sony omdat ik inderdaad een SD Tough kaart had gekocht die onder de terugroepactie viel. Vervolgens netjes verpakt, het label gebruikt en weggebracht naar een UPS point voor verzending naar Sony, Galashiels, GB. Het duurde weken en ik hoorde maar niks. Contact gezocht met de klantenservice en kreeg het bericht terug “dat het zou worden doorgezet naar de juiste afdeling”. Een nietszeggende reactie. Daarna bleef het weer weken stil. Ik heb nu een keer of vier gerappelleerd en gevraagd waar mijn nieuwe kaart blijft. Geen enkele reactie meer. In de UPS data kan ik zien dat de zending wel in GB is binnengelaten, is zelfs ontvangen in de faciliteit, er is iets retour gezonden en daarna lijkt er sprake te zijn van heen en weer gaande retouren. De nieuwe Tough kaart heb ik nog steeds niet en een reactie van Sony komt niet meer. Het Brexit probleem (of wat de oorzaak ook is) is echt voor Sony en niet voor de consument die een ondeugdelijk product heeft gekocht.

Naschrift: na lang wachten en veel schrijven kwam uiteindelijk de nieuwe kaart. Geen excuses of iets dergelijks, het was communiceren met een robot op afstand. Jammer dat het zo stroperig is verlopen. 

sahardid
Nieuw

Ik heb ook heel langs niets gehoord, maar uiteindelijk wel een kaart ontvangen, dus daar was ik wel blij mee.

Vreemd genoeg was het wel een down grade van wat ik had gekocht. Moet daar nog contact over hebben.

De tough kaarten hebben namelijk geen Lock aan de zijkant, waardoor er dus geen water naarbinnen kan komen. Ik kan mij voorstellen dat er een te kort is, maar Bose biedt mij op zijn minst een nieuw product aan (en soms zelfs een upgrade).