annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Camera Sensoren: The best in the World

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Sony Camera Sensoren: The best in the World

Het blijft onbegrijpelijk waarom Sony haar beste camera sensoren wel aan haar concurrenten gunt, maar niet toepast in haar vlaggenschip als de Xperia 1 mark IV.

Ware technologische hoogstandjes worden weer teniet gedaan door het inperken op andere fotografische onderdelen en toepassingen. Bijgaand review spreekt voor zich.   

Review: Sony Xperia 1 IV – de ‘heetste’ telefoon van dit moment

 

Als trotse bezitter van een Xperia 1 mark II erger ik mij daarnaast regelmatig aan het feit dat bij fel zonlicht de Pro versie het laat afweten op een goede afleesbaarheid. En vervolgens dit probleem ook niet goed heeft weten op te lossen in haar nieuwste model.

Ik wacht maar tot die beter komt.

 

EMCsony van het eerste uur, te weten een Minolta adept.

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Tsja, daar valt veel over te discussiëren.

Afleesbaarheid van het scherm is een ander onderwerp dan de kwaliteit van sensoren en foto's.

Ik heb de afgelopen tijd een aantal malen dezelfde foto gemaakt onder moeilijke lichtomstandigheden met de RX 10 Mk 4 en de Xperia 1 (Mk 1)

Wat je ziet is dat de beeldbewerkingssoftware van een mobiel anders is dan van een echte camera.

De mobiel bewerkt de informatie op een in mijn ogen erg goede manier.

De dynamiek van de foto (weergave van donkere en lichte gedeelten van het beeld) is bij de Xperia 1 beter.

Ga je dan weer vergroten dan zie je hoezeer de pixels bewerkt zijn om tot dat mooie plaatje te komen.

Neem je de RAW informatie van de camera en ga je dat achteraf bewerken, dan krijg je een mooier resultaat.

 

Je moet ook kijken naar het gebruiksdoel, een mooie snapshot of een foto waar je later in de donkere kamer mee aan de slag gaat.

Een universele oplossing voor alles bestaat nou eenmaal niet.

Xperia 1Xperia 1RX10 Mk4RX10 Mk4

Let op:

Bovenstaande beelden zijn alleen ter illustratie van het verhaal.

Dit zijn niet de originele beelden maar verkleinde beelden.