annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pincode om scherm te ontsluiten van nieuw toestel met fabrieksinstelling.

profile.country.NL.title
Rinuss
Ontdekker

Pincode om scherm te ontsluiten van nieuw toestel met fabrieksinstelling.

Mijn nieuwe xperia 10-2 vraagt bij eerste keer gebruiken de code om het scherm te kunnen ontsluiten, waar kan ik die vinden? In de meegeleverde tekst of op de doos kan ik geen cijfercode ontwaren. Weet iemand hoe ik daar achter kom of kan dat met een standaard code?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de nieuwe Xperia 10-II vanuit de doos de 1e keer wordt gebruikt, is er geen pin-code voor ontgrendeling ingesteld.

Als dit wel het geval is, vraag aan de vorige eigenaar naar deze code.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als 'ie nieuw is en je hebt er nog niets opstaan dan zou ik het met Xperia Companion proberen.

Kies voor software repair en ergens onderaan kan je dan aanvinken unknown device or nog iets met watch of zo.
Maak die keuze en volg de aanwijzingen.

Als de telefoon opstart kan het zijn dat er problemen zijn dat je je account niet kunt aanmelden.

Kijk even wat je moet doen.

48 uur wachten of een mailtje naar Google, ik weet het niet meer.
Als het niet lukt dan kan je altijd nog de verkoper aan de jas trekken of de verkoper er met de haren bijslepen.

 

Laat even horen hoe het afgelopen is.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Nog even over je nieuwe toestel.

Als je de verkoper aanspreekt op het niet kunnen gebruiken van je telefoon, lees dan eerst wat de overheid zegt over je rechten als koper.

profile.country.NL.title
Rinuss
Ontdekker

Dag Strampke,

Ik ben vanmorgen bij de Coolblue-winkel geweest, heb de telefoon via hun webwinkel gekocht. Ze hebben hem niet kunnen ontgrendelen. Het kan alleen met mijn google-accounts, heb er twee, maar ondanks dat die in orde zijn, ontstaat er een afwijzing van het (gmail.com) account dat op mijn oude( niet werkende) telefoon stond en waar het nieuwe Sony-toestel tijdens het verifiëren als tweede check naar vraagt. Misschien is dit omdat op dit emailadres alleen die oude telefoon staat geregistreerd, een Samsung. Ik heb pas over 48 uur toegang tot dit adres (om de nieuwe er eventueel bij te zetten, als dat kan) , die melding kreeg ik van Google. Ik hoop dat dat de oplossing gaat zijn. 

Waarschijnlijk heb ik met het opstarten zelf onbewust een schermslotcode ingevuld, ik heb daar geen enkele herinnering aan. De telefoon heb ik destijds weer aan de kant gelegd omdat ik er niet in kon komen en pas nu, meer dan een jaar later, ben ik er weer mee aan de slag omdat mijn oude Samsung het echt heeft begeven. Heb de herstelprocedure die jij noemde Strampke ook uitgevoerd waarop ik de melding kreeg dat het toestel weer in de stand van de fabrieksinstellingen staat. In mijn perceptie is dat de nieuwstand zoals ik hem de eerste keer in mijn handen had.