annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Niet tevreden over de garantie van Sony!

BMWX6M
Ontdekker

Niet tevreden over de garantie van Sony!

Hallo,

 

 

Wat vinden jullie van het volgende...

 

Ik kocht een actioncam van Sony, geleverd met onderwaterhuis tot -60m.

 

Bij de eerste duik ( ook het eerste keer in gebruik genomen van de camera ) loopt het onderwaterhuis vol met zout zeewater... Ik heb dan eens de dichting gecontroleerd en de camera nog eens een 2de duik meegenomen, maar helaas er zit een lek aan één van de knoppen van het onderwaterhuis.

 

De actioncamera heeft dus in contact geweest met zout water, iets wat het toestel zeker niet ten goede komt in de toekomst. Ik moest het water uit het batterijcompartiment poetsen en na enkele dagen kwamen er nog steeds zoutkristallen tevoorschijn aan de lens.

 

He toestel is ter controle binnen geweest bij een hersteller onder waarborg, deze heeft het onderwaterhuis vervangen, maar aan de camera niets gedaan omdat deze nog werkt. Maar het zout tast op lange termijn toch de electronica aan, dus als na mijn 2 jaar garantie het toestel stuk gaat wegens de zoutkristallen heb ik het probleem, niet Sony, wat vind u daarvan?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dit is allesbehalve logisch vind ik. Er is schade aan je toestel, ook al werkt deze nog. (Je kan met een deuk op je wagen ook nog rijden, maar dat wil niet zeggen dat er geen schade is.)

 

En de schade is ontstaan door iets wat in garantie vervangen is. Dus dit vind ik ook geen correcte afhandeling. 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
BMWX6M
Ontdekker

Dit is het bericht van de leverancier:

 

 

"Onze technicus geeft het volgende hierover door:
Aan het toestel is er geen defect vastgesteld en na openen is er ook geen vochtschade op te merken in de camera. 
Het bijgevoegde onderwaterhuis was vochtig aan de binnenzijde en is daarom ook vervangen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik begrijp je punt. Het is jammer dat deze opgelopen schade niet te zien of te checken is. 
Je kunt niet verwachten dat het omgeruild wordt op basis van wat mogelijk opgebouwd wordt. 

 

Bovendien heb je de camera goed schoongemaakt. Zout water is slecht als het lang de tijd blijft om te blijven zitten. Ik zou je voor nu even geen zorgen maken als er geen echt mankement is. 

JonathanVH
Nieuw

Dit is blijkbaar een beetje de truc van Sony..

Toestellen op de markt brengen die niet lang meegaan voor je ze moet opsturen.

Om dan later buiten de garantieperiode u in de kou te laten staan.

 

Ikzelf heb een sony xperia z3 gekocht. De grootste miskoop dat ik ooit gedaan heb.

Het toestel is al 5 keer opgestuurd in nog geen 2 jaar vanwege hardware defecten.

0 vertrouwen heb ik in het toestel.

En nog bieden ze geen andere oplossing dan telkens gewoon datgene te herstellen dat kapot is.

Ik heb nochtans duidelijk aangedrongen dat het een groot ongemak is geweest en ik een andere oplossing wil.

Binnen een maand is het toestel buiten garantie.. Ik verwacht niet veel goeds.