annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

X1 processor

pauluzz9
Ontdekker

X1 processor

hallo ik heb pas de KD-49X8505B gekocht ,nu zie ik steeds reclame voorbij komen over de X1 processor  deze zit dus niet in mijn nieuwe tv ?

nu is mijn vraag wat is het verschil met mijn tv en een sony die wel de X1 heeft 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Beeldverwerking met X1 processor

De afgelopen jaren waren wij bij onze reviews érg enthousiast over de beeldkwaliteit van Sony's 4K ultra hd televisies, en met name over de kwaliteit waarmee ze normale full hd beelden upscalen naar ultra hd resolutie. Echt ultra hd wordt het natuurlijk nooit, maar door tal van slimme trucjes en het gebruik van een database met beeldpatronen, lukte het Sony verrassend goed om beelden naar een hoger niveau te tillen.

Dit jaar zegt Sony hierbij nog een stapje verder te gaan, dankzij haar nieuwe X1 processor. Sony zegt dat deze verbeteringen brengt op het vlak van kleurweergave, contrastoptimalisatie en beeldscherpte. De processor voert een hele serie analyses en bewerkingen uit op inkomende signalen, en kijkt daarbij onder andere naar de resolutie van de bron, maar - indien mogelijk - bijvoorbeeld ook naar de gebruikte videocodec. Volgens Sony hebben MPEG2, h.264, h.265 en VP9 namelijk allemaal eigen karakteristieken en eigen 'beeldfouten' die een andere aanpak vergen bij de beeldverwerking in de televisie. De X1 processor probeert het bronmateriaal zo goed mogelijk te analyseren, en past de benodigde bewerkingen hier vervolgens op aan.

......................................

 

meer info: Hardware Info 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zit in de C modellen die net een paar weken beschikbaar zijn. 


pauluzz9
Ontdekker

wel jammer denk ik  had de sony man die bij de media markt stond mij wel op mogen attenderen 

dan had ik waarschijnlijk een andere gekocht 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het is geen wereld van verschil. Blijft nog steeds een LCD scherm. 
Als je nou een TV van 8 jaar oud zou hebben, dan is het een ander verhaal.