annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

OPGELOST
29Tobias29
Ontdekker

TV valt telkens uit op bepaalde HD zenders

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn tv, KDL-40HX720, na plm. 1 minuut op de zenders NPO1 HD en NPO2 HD spontaan uit valt en dan als melding geeft: "Geselecteerd programma werd verplaatst of verwijderd". Andere HD zenders vallen op dat moment ook weg. Na enkele minuten kan ik weer gaan kijken. Dit is spontaan ontstaan tijdens tv kijken.

Het probleem doet zich alleen voor als ik bovengenoemde HD zenders selecteer, de rest van de HD zenders geeft geen enkel probleem bij selecteren.

Ik maak gebruik van digitale tv van UPC (nu Ziggo) via een CI+ module. Al contact hierover gehad met Ziggo, Sony Nederland en zelfs installateur waar ik tv gekocht heb. Tot op heden heeft helaas niemand een oplossing. Op internet ook nog niets hierover gevonden. 

 

 

Tags (1)
22 ANTWOORDEN 22
29Tobias29
Ontdekker

Ik wil best nog een keertje mijn beklag hierover doen bij Ziggo. Vrees alleen dat het weinig uithaalt.

Ga vandaag of morgen contact met ze opnemen.

Maar voor mij is het toch echt einde Ziggo. Blijf niet met deze gasten in discussie gaan.

mattes52
Ontdekker

Dit is ook voor mij een herkenbaar probleem.

Leek een tijdje goed te gaan tot het zich weer opnieuw openbaarde.

Ook met het CI+ module verwijderd vallen de eerst 8 zenders soms weg.

Krijg dan ook de melding: "geselecteerde programma werd verp[laatst of verwijderd".

Vandaag, 30 september 2015 ca één uur een technisch medewerker aan de lijn gehad, en ondanks dat deze jonge man zijn best deed niet tot een oplossing gekomen.

O.a tv naar fabrieks instelliungen gezet en opnieuw zenders laten zoeken.

Vreemd is wel dat het kijken via een UPC media box wel storingsvrij werkt.

Toen het zich de eerste keer voordeed kreeg Sony de schuld vanwege een door hun uitgevoerde software update.

Deze was echter helemaal niet uitgevoerd volgens Sony.

de ellende is begonne op 1 september nadat het volgende was uitgevoerd:

 

We verplaatsen op 1 september Disney Channel alvast van kanaal 16 naar 27.
Op 7 september gaat:
• RTL Z van start op kanaal 12
• Ziggo TV van 12 naar 13
• de Zender van de Maand van 13 naar 14
• Comedy Central van 14 naar 15 en
• Nickelodeon van 15 naar 16

En volgens Sony hebben alleen ex UPC klanten in Brabant dit probleem....

 

Ben toch eens benieuwd hoe Ziggo dit gaat oplossen.

Ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben met dit probleem.

 

 

 

 

andmulde
Ontdekker

Hier is het probleem sinds een paar dagen ook weer terug.  Net contact gehad met medewerker van Ziggo. Zijn verhaal was: "Er was 24 Sept. onderhoud geweest in de wijk, wellicht zijn deze werkzaamheden niet goed uitgevoerd. Morgen staat er weer een onderhoud gepland, wellicht om wat/deze problemen op te lossen."  Hij belt mij morgenavond terug om na te vragen of het probleem met de wegvallende zenders is opgelost.

Ik ben benieuwd.....even afwachten dus....