annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

E-Reader Problemen en hiervoor de oplossingen.

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

E-Reader Problemen en hiervoor de oplossingen.

Geachte lezers,

Welkom op het Sony Forum.

Heeft u problemen dat de e-boeken niet meer overgezet worden vanuit uw Windows- of Macintosh computer naar uw eBook Reader, geeft de Reader een melding dat hij gemachtigd is voor een andere gebruiker, of is er een autorisatie probleem met Adobe of de Library?
Of loopt het scherm vast?

Hier kunt u de handleiding downloaden die stap voor stap beschrijft hoe u een eBook Reader dient te autoriseren en te de-autoriseren op een Windows- of een Macintosh computer en hoe andere problemen opgelost kunnen worden die er tussen uw Windows- of Macintosh computer en uw Reader kunnen optreden.

In het document wordt ook de uitleg over de programma’s gegeven die nodig zijn.
- Sony Library
- Adobe Digital Editions

Als u in de Reader Library, links in het menu: 'Fout' ziet staan i.p.v. van 'uw Reader'.

Dan kunt u de Reader op een andere computer proberen, werkt het daar eveneens niet, dan is er zeer vermoedelijk sprake van een defect.

Dan kunt u het beste contact opnemen met een Autorized Service Partner: http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_NL en de eReader daar ter reparatie aanbieden.

Mocht u nog met vragen zitten en uw vraag staat niet tussen de topics, kunt u deze altijd als nieuwe topic op dit forum stellen.

Vriendelijke groet,

Marc_Jac

Sony Medewerker.

Message was edited by: Hans_Klis

20 ANTWOORDEN 20

Na het overzetten van nieuwe boeken op mijn reder geeft het apparaat aan dat de toepassing ContentService onverwacht is gestopt probeer het opnieuw na het opnieuw geprobeerd te hebben heeft hij dit weer aan.

hoe los ik dit op

Nuisje
Nieuw

Ik heb hetzelfde probleem als juliemourmans en mijn probleem is zelfs groter, er is een groot aantal boeken van mijn e-reader verdwenen. Wat te doen?

Anonymous
Niet van toepassing

Welkom!

 

 

De Community is met name bedoeld als een ontmoetingsplaats waar Sony-gebruikers ervaringen en informatie met elkaar uit kunnen wisselelen. Hopelijk kunnen andere forumleden jullie hierbij verder helpen, maar mochten jullie er niet uitkomen dan kunnen jullie het ook altijd proberen via Support.

 

Contactgegevens vinden jullie door te klikken op deze link

 

Met vriendelijke groet, 

 

Arthur

jantenhoor
Nieuw

ik wil de 16 boeken van de computer overzetten op de ereader.

de hele nacht was de ereader aangesloten en 5 boeken is gelukt.

nu krijg ik de melding.

  De schijf is niet op de juiste manier verwijderd

  Verwijder een schijf zo mogelijk altijd voordat u deze loskoppelt

  of uitschakelt.

 

 Om een schijf te verwijderen, selecteer u de schijf in de Finder en kiest u

"Archief" etc.

 

 en dit lukt mij niet.

 

Graag de oplossing.

Groet, Jan ten Hooor

hurmnoor
Nieuw

Heb geen communicatie met mijn PC en laad ook niet op

Boekentas
Ontdekker

Ik heb zojuist een up date gedaan voor mijn PRS-T1. ik kreeg op de pc te zien up date niet voltooid. Nu kom ik niet verder dan het scherm, opening book. Ik heb de harde reset gedaan, maar dit helpt niet. Ook zie ik de reader niet meer op de pc.

Het scherm knippert steeds op de pagina opening book, alsof deze verder wil opstarten maar dit lukt niet.

Wie kan me helpen!!!!!!!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Laat de Reader even compleet leeglopen. 
Dat kan wat tijd kosten, want bij lezen gaan ze een aantal weken mee. Zodra hij compleet leeg is, koppelen via USB aan de PC en op laten laden. 

 

En dan laten weten wat de status is! 

Boekentas
Ontdekker

Ik heb inmiddels een andere gekocht, ik kan namelijk niet zonder mijn reader. Maar ik had dezelfde gedachte hierover. 

Ik heb antwoord gekregen van Sony, bij mij lukte het niet maar bij een ander misschien wel.

 

*Recet de reader door 10 sec. met een paperclip in resetgaatje te drukken

*Druk op de aan/uit knop en het apparaat start opnieuw

*zodra de reader start op de knoppen links en rechts van het huisje drukken, 

*houd deze knoppen ingedrukt tot dat het beginscherm/pincodescherm vooledig geladen is

*Laat de knop rechts van het huisje los en druk weer in, en laat gelijk weer los. Laat de knop links van het huisje los en druk weer in, en laat weer gelijk los.

*Druk in het volgende scherm op yes.

 

Bij mij lukte dit dus niet, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Het is wel de harde reset, dus naar de fabrieksinstellingen.

 

Succes er mee, en dank je wel voor het antwoord, zodra de reader helemaal leeg is ga ik deze aansluiten op de pc, ik hoop dat ik deze weer kan zien op de pc zodat ik er nog wat af kan halen. Ik ben namelijk heel veel boeken kwijt doordat ik deze had opgeslagen op een externe harde schijf, en deze is gechrast, helaas.

De helft heb ik nog, en gelukkig nog veel boeken die ik nog niet had gelezen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Oke, laat het weten! Ben benieuwd of het lukt.