annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A77ii flitsers

OPGELOST
profile.country.NL.title
wilhum
Ontdekker

Sony A77ii flitsers

Allen goedendag,

 

Onlangs heb ik de Sony A77ii aangeschaft. Echter is bij jullie wel bekend dat de hotshoe is veranderd, waardoor ik bijna verplicht ben om de duurdere Sony serie flitsers aan te schaffen.

 

Is er iemand die ook andere merken erop hebben gemonteerd met of zonder adapter?

mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar geen adapter omdat de reactie veelal negatief zijn omtrent het niet goed bevestigd zijn van de flitser waardoor deze eraf zou kunnen vallen.

 

thanx!

gr Jeroen

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb geen ervaring met andere flitsen, maar als je een alternatief zoekt voor Sony flitsen, is Mecablitz een heel goede reeks van Metz.

 

http://www.metz-mecatech.de/en/lighting/flash-unit-recommendations.html#anwsearch

 

Ik heb de search aangepast zodat je met de "multi-interface-hotshoe" zit, dus compatibel met jouw camera.

 

ps: Ik gebruik gewoon een HVL-F58AM met adapter...en tot hiertoe nooit problemen gehad, noch met flitsen, noch met de bevestiging. En bovendien zijn de flitsen van Sony tegenwoordig absoluut niet duur geprijsd vergeleken met andere merken. Het is zowat het enige accessoire dat in prijs is gedaald over de jaren heen :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb geen ervaring met andere flitsen, maar als je een alternatief zoekt voor Sony flitsen, is Mecablitz een heel goede reeks van Metz.

 

http://www.metz-mecatech.de/en/lighting/flash-unit-recommendations.html#anwsearch

 

Ik heb de search aangepast zodat je met de "multi-interface-hotshoe" zit, dus compatibel met jouw camera.

 

ps: Ik gebruik gewoon een HVL-F58AM met adapter...en tot hiertoe nooit problemen gehad, noch met flitsen, noch met de bevestiging. En bovendien zijn de flitsen van Sony tegenwoordig absoluut niet duur geprijsd vergeleken met andere merken. Het is zowat het enige accessoire dat in prijs is gedaald over de jaren heen :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Nissin heeft ook compatible flitsers, heb daar verder geen ervaring mee, maar wie weet is t interessant voor de vergelijking. 

Hier een overzicht van welke flitsers bij welke camera gebruikt kunnen worden: http://nissin.lekumo.biz/download/Nissin_Compatibility_Chart.pdf

profile.country.NL.title
wilhum
Ontdekker

ik heb gekozen voor de ADP-MAA adapter van Sony tussen mijn A77ii en Sony HVL F42AM flitser, en moet zeggen, het werkt eigenlijk perfect, de flitser staat stabiel op de camera!

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Mijn Nikon SB-800 werkt zonder adapter op m'n Sony A7-II.


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi Gerard en welkom bij de community!

 

Kijk, da's handige informatie! Ik neem aan dat je dan de flitser handmatig instelt? 

anserva93
Lid

Het is geen geheim dat ik iets minder prettige ervaringen heb met die adapter en een grote opzetflitser.
Na vele misshots omdat de adapter gewoon van de camera afloopt en uiteindelijk tijdens het schieten van een bruiloft de hele enchilada van mijn camera donderde, was ik er wel klaar mee.

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Klopt, die stel ik handmatig in (meestal studio werk).


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt voor de info @GerardNijenbrinks

 

Hoe bevalt de A7II je ondertussen nog?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

De camera bevalt me prima @Portmixus

 

Ik heb er echter momenteel wel een probleem (pje, hoop ik) mee, en hij is vandaag net bij TechRepair (het officiele Sony service centre) aangekomen...

 

Er zitten steeds op dezelfde plaats magenta vlekken op m'n foto's. Zie hier het hele verhaal: https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/a7m2-magenta-vlekken-spots-op-precies-dezelfde-plaat...

 

Maar het voelt echt als een gemis dat hij weg is, dus dat geeft wel aan dat ik er inmiddels behoorlijk aan gehecht ben. Ik werk nu weer met m'n Canon 5DM2 en schrok me kapot toen ik die weer met z'n EF 24-105 1:4 L IS uit z'n tas haalde, wat een bakbeest! Maar stiekum toch ook wel weer lekker; voel je je tenminste weer een echte fotograaf 😉


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G