annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A77

OPGELOST
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Sony A77

Beste

Mijn vrouw geeft een Sony A77,gisteren wilde ze vuurwerk fotograferen,het vuurwerk duurde een half uur en ze geeft maar 3 foto's kunnen maken,eerst geeft ze getrokken op een F8 en sluitertijd op Bulb,iso 100 maar dat duurde een 5 minuten voor de foto verwerkt was ,dan is ze veranderd naar F8 Sluitertijd 15'' iso  100,maar dat duurd zolang voor je een andere foto kan maken.Moet ze misschien iets veranderen in haar menu dat het vlugger gaat of toe ze iets verkeerd.

MVG

Demeulemeester

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Bedankt voor al de steun dat ik gekregen heb,maar voor mijn is het probleem opgelost.

Ik heb een nieuwe kaart ingestoken en het probleem geeft zijn eigen opgelost en ik trek nu vuurwerk in Bulb met 15' sec en kan dadelijk weer fotograferen ,het was een luxe te kunnen fotograferen zonder zolang te moeten wachten

MVG

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nuttige vraag!

 

Dat komt omdat je A77 ingesteld staat op "long exposure NR (noise reduction)". Dat is een instelling waarbij na het nemen van een foto die langer dan 1seconde duurt, een nieuwe foto wordt genomen met gesloten sluiter die even lang duurt als de foto zelf, om op het zwarte beeld (want sluiter is gesloten) de ruis te analyseren en uit de foto zelf te filteren.

 

Concreet: als je een foto neemt van 1 seconde, duurt het 1 extra seconde vooraleer je opnieuw kan fotograferen.

Neem je een foto van 15 seconden, dan duurt het extra 15 seconden vooraleer je een nieuwe foto kan nemen.

 

Om dit te voorkomen zet je de long exposure NR gewoon op uit. In het NL moet dat iets zijn van "lang sluiter ruisreductie" of iets dergelijks...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Bedankt om te antwoorden ,maar de NR lang-belicht stond uit.

Zou ze nog iets anders kunnen doen.

MVG

Demeulemeester

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Even voor de zekerheid:

Je stelt de camera in op 15", iso 100 en F8, je drukt af en de 15 seconden zijn gepasseerd. Je kan dan niet onmiddellijk een nieuwe foto nemen? Buiten NR lang belicht kan ik niet direct bedenken waarom het dan zo lang duurt. Verschijnt er iets op het scherm zoals verwerken of zo? Staat DRO uitgeschakeld? 

 

Is de tijd wisselend voor het verwerken? Kan je eens een nachtopname maken aub? (alsof het vuurwerk is zogezegd) en vooral erop letten dat lang belicht zeker uitstaat (dubbel checken), DRO uit, ... en kijken of er een patroon te vinden is in de tijd dat de camera nodig heeft om te verwerken (en welke boodschap er dan verschijnt). Blijft het lampje rood branden? Dat soort dingen :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Beste



Mijn camera staat op 15",iso 100 en F8 .

NR lang belicht en DRO staan uit.

Ik fotografeert altijd in Raw.

na die 15" komt eerst een zwart scherm en nadien een scherm met verwerken op
en die kan tot 2of 3 minuten duren voor ik weer een foto kan trekken.

Met Bulb,had ik een foto getrokken van 59"(vuurwerk),omdat ik verschillende
pijlen wilde samen trekken ,het is me ook geluk ,maar heb dan 10minuten niet
meer moeten fotograferen.

Dat gaat ik zo niet meer gebruiken voor vuurwerk,wel voor attractie op een
kermis en andere.

Ik ga vanavond die nachtopname maken en kijken wat hij toe en de tijd van
verwerken bekeken.

MVG

Vlaminck Nadine
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Wat voor geheugenkaart gebruik je in de camera?  Met wat je beschrijft zou k denken dat deze niet snel genoeg zou kunnen zijn. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Moet toegeven dat ik ook aan geheugenkaart dacht na de long exposure NR, maar ik veronderstel dat het bij normaal fotograferen geen probleem is en 10 minuten is wel heel lang...lijkt me een vreemd probleem!

 

In het slechtste geval zou ik camera een resetten...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Beste

Mijn geheugenkaart is een32 GB/94MB /Svan Sony zelf. Die zat in mijn camera.

Ik heb nog een 32 GB /95MB/S -Extreme Pro van Sandisk Zou die dan beter
zijn.

MVG
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat gaat geen verschil maken.

 

Heeft u mijn antwoord ook gelezen over de flits compensatie destijds dat het enkel via de camera werkt en niet via de flits? 🙂 Ben nieuwsgierig of u er iets heeft aan gehad. :wink:

 

https://community.sony.be/t5/alpha-nex-camera-s-verwisselbare-lens/flits-hvl-f60m/td-p/1665441

 

Ondertussen heb ik het zelf uitgeprobeerd en de flitscompensatie werkt via de camera, niet via de flits als je een adapter gebruikt tussen flits en camera.

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Ik heb dat ook geprobeerd ,bij mijn kan ik juist mijn flits bedienen

op mijn flits. Maar ik heb daar geen probleem mee.

Wat ik wel een probleem heb ,is zoals je schreef dat de scholen .Sony als
een minder waarde merk vinden en

dat je altijd moet je plan trekken en dan aan hen doorgeven ,als ze het nog
eens tegen komen met andere cursist.

Ik zelf ben heel tevreden van Sony en werk er al heel lang mee en best dat
je zou aan informatie kan geraken ,want bij ons inde buurt is de laatste
winkel ook verdwenen.

MVG

Vlaminck Nadine