annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kortste flits sync tijd bij de A7

Kortste flits sync tijd bij de A7

Sinds enekel dagen ben ik in het bezit van een A7.

Ik wil de A7 inzetten met mijn Sony flitser (HVL 56). Deze flitser heeft welliswaar een andere hotshoe maar is volgens Sony compatible.

 

Ik flits graag in manual mode en volgens de specs is de sync tijd 1/250. De anti shake zet ik uit.

 

Nu blijkt in de praktijk dat de beste sync tijd die ik kan halen 1/200 sec is ipv 1/250. Of ik de electronic 1st curtain aanzet maakt hierbij niet uit. Het flitsen geburt volledig manual en de camera staat op invulflits. Wat doe ik fout?

 

Werk ik met een losse trigger of met een flits sync kabel, dan blijkt hetzelfde aan de orde te zijn. Dit ook met studio flitsers.

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Op het eerste zicht lijkt het erop dat je alles juist doet...(heb geen A7, dus helaas kan ik het niet testen voor je)

 

Na een search op google zie ik 1/200ste vaker terugkomen (zie bv. mike kobal)...maar het lijkt me vreemd dat je geen 1/250ste kan kiezen met de F56AM. Je zou eens moeten zien of je een F60M kan bemachtigen om te proberen... 

Waterkansje dat het daaraan ligt maar de kop van de flits is toevallig niet gekanteld? (Op Alpha camera's bepaalt het al dan niet kantelen ook de (HSS weliswaar) sync snelheid vandaar...)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Hard wired met studio flitsers geeft hetzelfde probleem

Inmiddels kontakt gehad met de helpdesk. Ik zou terug worden gebeld. Uiteindelijk heb ik vandaag maar gebeld en ze hebben nog geen antwoord. Wanner het antwoord komt is onduidelijk. Hier heb ik dus niets aan....!!!!!!!!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Een poging, normaal zou het geen verschil mogen maken maar je weet nooit...probeer eens dit misschien:

 

-M-stand

-HSS op flits aanzetten

-Flitskop niet kantelen en rechtstreeks op camera

-Fill flash en geen rear sync

 

Als dat niet werkt...denken we voort 🙂

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Is allemaal al geprobeerd.

 

Het typische is dat de zwarte balk bovenin de foto met een sync van 1/250, een schuin aoplopende onderkant heeft. Dit duidt volgens mij op een defekte sluiter. kamera 3 weken oud. Duidelijk een bummer aan het worden. Wordt door de sony helpdesk ook al niet teruggebeld en een verwachte reparatietijd van 6 weken...........Nog twee bummers

Weer een dag verder en nog steeds geen bericht van de Sony helpdesk

KelvinV
Bijdrager

Ik heb inmiddels contact gehad met Sony. 

 

Aan de hand van de probleem omschrijving kunnen zij alleen een reparatie aanbieden.

Dit kan bij Tech Repair.
De camera kan aangemeld worden op www.techrepair.nl en het telefoonnummer is: 0164 244 222.

 

Succes! :slight_smile: 

Ik heb inmiddels met de 2e lijns van Sony gesproken en ook overleg met mijn leverancier gehad. Als ik hem opstuur, dan is dat altijd via mijn levernacier. Tevens heb ik de 2e lijns service van Sony ook voorbeelden toegestuurd van deze en andere problemen. Ook hiervan is mijn huidige leverancier op de hoogte (mijn levernacier is zich een hoedje geschrokken van de issues die ik met de camera ervaar). Ik wacht op een mogelijke oplossing naar aanleiding van de opgestuurde voorbeelden.

 

mvg