annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Externe flitser op a330

m.saleming
Nieuw

Externe flitser op a330

Hallo allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen met wat vragen die ik heb?

Sinds een tijd ben ik als hobby wat aan het fotograferen en heb een sony a330.

Nu heb ik deze week een externe flitser aangeschaft, met een sony minolta aansluiting.

Als ik de flitser op de camera zet en een foto wil maken probeerd de interne flitser te openen, wat natuurlijk niet gaat omdat de externe erboven zit. In de handleiding kan ik niets vinden over eventuele instellingen e.d.

De contactpuntjes in de voet komen precies overeen met die van de flitser, dus hij past wel.

Waar kan dit aan liggen??? Als er iemand is met het antwoord zou ik enorm geholpen zijn.

Bij voorbaat dank. M.Saleming

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Op het eerste zicht lijkt het op een slecht contact...

 

Even logisch proberen overlopen:

-Zet zeker de flits aan met batterijen (welk model trouwens??) en gemonteerd op de camera

-Probeer eens je camera horizontaal te houden en te fotograferen

-Probeer eens je camera verticaal te houden en te fotograferen

-Werkt het niet, haal de flits er eens af, kijk of de contactpinnen van de flits nog intact zijn

-Kuis de contactpinnen van flits door een in te drukken en met je vinger over te wrijven, vervolgens met een zakdoekje

 

Werkt de flits als je op de testknop drukt?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
m.saleming
Nieuw

Beste Portmixus,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een flitser van het merk Speedlite, type yn560ll.

Schoonmaken van de contacten verhelpt het probleem helaas niet.

Wel heb ik na jouw opmerking de contacten wat beter bekeken, en zie ik op de camera wel contactsporen op de linker contacten, maar rechts niet. Ik kan alleen niet zien of de flitser daar geen contact maakt, of alleen wat lichter drukt op de contacten. Toch lijken de contacten op de flitser allen even lang. Via de testknop werkt de flitser wel.

Mocht je nog advies hebben hoor ik het graag.

M.Saleming

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Misschien maakt hij inderdaad geen contact rechts...camera verticaal naar rechts kantelen helpt ook niet?

Lijkt mij erg vervelend probleem...maar zonder dat ze goed contact maken, kan je weinig beginnen vrees ik...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training