annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

OPGELOST
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

A7M2: Magenta vlekken/spots op precies dezelfde plaats op iedere foto

Ik krijg mijn A7-II bij iedere foto op exact dezelfde plaats magenta vlekken. Weet iemand wat dit kan zijn, en beter nog, hoe ik dit kan oplossen?

 

Bijgaand enkele voorbeelden:

 

ZZ1954F00F.jpg

 

En de plaats waar de vlekken op de foto zitten:

ZZ730B48F5.jpg

 

Nog een voorbeeld:

ZZ2110115E.jpg

 

En de plaats weer:

ZZ01C74714.jpg

 

Nog enkele voorbeelden:

ZZ7315DAD7.jpg

 

ZZ1830D022.jpg

ZZ68E64DE3.jpg

 

ZZ49F0724A.jpg

 

ZZ50263DA6.jpg

 

Alvast dank voor het meedenken en kijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Yes!

 

Gisteren een email gekregen met de volgende inhoud: "Uw reparatie wordt momenteel afgesloten en zal zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd. Met klanten die hun reparatie komen ophalen nemen wij telefonisch contact op." en tevens dezelfde informatie per SMS ontvangen.

 

Gisteravond zag ik in het Repair Portal 'Reparatie verzonden' staan en vandaag werd m'n camera door GLS afgeleverd.

 

Volgens de nota (zie beneden) is de sensor en een 'frame' vervangen. Dat laatste blijkt (in ieder geval) de voorzijde van de behuizing van de camera te zijn. Die was namelijk beschadigd, daar ging op de hoeken door het vrij veelvuldig gebruik de zwarte verf van de hoeken af, en dat is nu weer nieuw. Tevens zat er een krasje presies door de type aanduiding 7II en da's nu ook weg; voldoende om aan te nemen dat de hele voorzijde vernieuwd is.

 

En de sensor? Perfect, spotless! Prachtig wat een beeld.. Vanmiddag gelijk even een foto geschoten van de prachtig egaal blauwe lucht; niet één stipje! - zie onder.

 

Al met al bijna 4 weken geduurd, het probleem was niet onoverkomelijk maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. M'n ervaring met Tech Repair is uiteindelijk uitstekend gebleken. Ik was wat huiverig door de wat valse start, maar de communicatie was goed en erg vriendelijk. Dat het, mijns inziens, wat lang duurde lag er aan dat er onderdelen besteld moesten worden, daar is weinig aan te doen.

 

Hoofdstuk afgesloten

 

Groet en allen dank voor het meelezen en denken,

 

Gerard

 

IMG_5061.jpg

 

grn-03606.jpg


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Gezien het steeds op dezelfde plek zit, denk ik dat het aan de sensor ligt. 

Weet niet of een sensor cleaning helpt alleen. Kan ook een defect zijn. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Gerard!

 

Vuil op de sensor zou je zien als zwarte puntjes of vlekjes. Dit lijkt verdacht veel op 'dode' pixels.

Je kunt een sensor cleaning proberen, maar ik verwacht niet dat het veel gaat helpen.

 

Weet niet hoe oud je camera is? Anders zou ik toch gaan opsturen voor reparatie...

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik denk even luidop na:

 

-Heb je de sensor met 'nat' proberen kuisen (swabs)? Ik heb al een 2-tal (defecte) camera's volledig gedemonteerd en op de sensor zit een IR-film. Is deze beschadigd?

-Hoelang heb je de camera al en wanneer is het ontstaan?

-Zie je iets op de sensor met het blote oog?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Haha, zitten @Portmixus en ik elkaar lekker tegen te spreken... :wink:

 

Uiteraard altijd handig om eerst even te kijken wat je zelf kan proberen, maar vanwege de kleur van de vlekjes neig ik eerder richting dode pixels. Heb aardig wat camera's schoongemaakt in het verleden en allerlei soorten vlekken, vegen en zandbakken gezien, vandaar dat ik heel erg bang ben dat dat het niet is. 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Deze zag ik ook al op Facebook in de Sony groups tevoorschijn komen :slight_smile:

 

Heb je al je pixels geprobeerd te remappen? Dit doe je door de datum van je camera 2 maanden terug te zetten en hem dan opnieuw op te starten. Je zou dan een soort van shutter klik geluid moeten horen waarna de pixels automatisch geremapped worden. Mocht dit niet helpen, dan lijkt dit sterk op een defect van de sensor en zal je hem denk ik helaas moeten laten nakijken voor reparatie. Valt hij nog binnen de garantie?

profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Sensor cleaning helpt niet inderdaad, het lijkt op een defect helaas..


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Remappen hielp ook niet. De camera is op 13 januari 2015 aangekocht bij Cameratools, dus heeft nog een jaar garantie.


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
GerardNijenbrinks
Lid

Is er hier niet iemand van Sony die mee-leest en die kan aangeven wat het beste is om te doen in een dergelijke geval..?


ILCE-A7M2 / SEL2870 / SEL30M35 / SEL90M28G
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

@Vinc_E . Dit lijkt sterk op een defect. Wat je kan doen is tech-repair (http://techrepair.nl) bellen en een afspraak maken om hem op te sturen/af te leveren. Tech-Repair is het reparatiecentrum waar Sony Nederland mee samen werkt. Ze zullen hem dan onder garantie voor je onderzoeken/repareren. Ik zou je aanraden om dit even in een periode te doen wanneer je je camera niet heel erg nodig hebt, aangezien het vaak toch wel een weekje of 2 duurt voordat je je camera weer terug hebt. Het is helaas even niet anders. Gelukkig is alles onder garantie dus gaat het sowieso helemaal goed komen. 

 

Overigens, is de standaard garantie niet 1 jaar? Of heb je via Cameratools 2 jaar? Hier ben ik even niet precies van op de hoogte, maar als het allemaal onder garantie valt moet het goed komen. Misschien voor de zekerheid Cameratools even bellen.