annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55-300mm of 75-300mm voor A57

Jacobslagter
Nieuw

55-300mm of 75-300mm voor A57

Ik ben in het bezit van een sony a 57 met 18-135mm lens, is het zinvol om daar een 55-300mm lens of een 75-300mm lens van sony bij aan te schaffen? Alvast bedankt voor de reacties. Groet Jacob

 

Edit: Titel aangepast na verplaatsing vraag.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,

 

Voor optimale kwaliteit is het zeer zinvol om (als je dan beslist een zoomlens wilt hebben) om het bereik van de zoom zoveel mogelijk te beperken. Zoomlenzen  10-800 ZIJN te maken, maar niet met een acceptabele kwaliteit.

Primes zijn vaak vele malen beter, maar goed, dat is een keuze (ik heb ook zoom-lenzen naast mijn primes).

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als je kiest tussen de 55-300 en de 75-300 is de 55-300 veruit de beste keuze. Wat wblink zegt klopt wel, maar het grotere zoombereik van de 55-300 geeft desondanks een veel betere beeldkwaliteit dan de 75-300 omwille van het veel recentere design. De 55-300 is een lens van vorig jaar, de 75-300 (van Sony) is overgebracht van Minolta en is enkele decennia oud... De 55-300 heeft ook een iets stillere AF motor wat een voordeel kan zijn voor video of voor iets minder opvallend hoorbaar te fotograferen.
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
witchybiz
Ontdekker

Ik heb een paar maanden geleden de Sony 55-300 mm gekocht en ben er buitengewoon tevreden over. Absoluut een aanrader!